دنیای‌اقتصاد- دره تکنولوژی و مردان مشهور و بزرگش همیشه در تمام دنیا مورد توجه بوده و هستند. در واقع این افراد به خاطر فعالیت‌های خلاقانه‌شان تحولات بزرگی را در زندگی روزمره افراد و ارتباطات آنها با هم ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل معمولا الگوی خوبی برای دیگران هستند.

از این جهت است که تمام ویژگی‌های فردی این افراد مورد توجه و زیر ذره‌بین است، تا جایی که حتی شیوه لباس پوشیدن آنها هم می‌تواند الگو قرار بگیرد. شاید به همین دلیل است که تیشرت ساده طوسی رنگ و شلوار جین آبی مارک زوکربرگ به عنوان یکی از جوان‌ترین ثروتمندان سیلیکون ولی هم حالا الگوی لباس پوشیدن بسیاری از ماست. با این اوصاف است که مجله معتبر Bloomberg Businessweek به تازگی فهرستی از خوش لباس‌ترین و شیک‌پوش‌ترین مردان دنیای تکنولوژی را منتشر کرده است. این فهرست به ترتیب عبارت است از:
1- جک دورسی


مدیرعامل 35 ساله یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در این فهرست به‌عنوان خوش‌پوش‌ترین مرد دنیای تکنولوژی انتخاب و معرفی شده است. او علاوه بر اینکه موسس و مدیر عامل شبکه اجتماعی Twitter است، شرکت پرداخت موبایلی Square را هم تاسیس و راه‌اندازی کرده است. لباس‌های ساده اما شیک دورسی همیشه مورد توجه قرار می‌گیرند.
۲- سین پارکر


یک کارآفرین فعال در عرصه تکنولوژی که یکی از موسسان شرکت ارائه‌دهنده سرویس موسیقی آنلاین Napster است. او همچنین یکی از اولین سرمایه‌گذاران شرکت بزرگ فیس‌بوک است. پارکر علاقه زیادی به کت و شلوارهای Ford و شلوارهای جین Dior دارد.
3- وینت سرف


یکی از معاونان ارشد و رییس یکی از بخش‌های جست‌وجوی اینترنتی شرکت بزرگ گوگل است که بارها اعلام کرده کت و شلوارهایش بخشی از برند تجاری اوست. او درباره شیوه پوشش خودش گفته است: «به نظر من باید پوشش هر فرد بسته به موقعیتی که قرار است در آنجا قرار بگیرد، متفاوت باشد. این اهمیت دارد که شما در چه مکانی و در چه شرایطی چه چیزی بپوشید.»
۴- آرون لیو


او یکی از موسسان شرکت Box که ارائه‌دهنده سرویس‌های اشتراک‌گذاری ابری برای شرکت‌های تجاری است. او شیوه پوشش خاص خودش را دارد که شامل کفش‌ تنیس رنگ روشن، یک کت اسپورت، شلوار جین است و می‌تواند توجه اغلب افراد را به خودش جلب کند.
5- لری الیسون


مدیر عامل ثروتمند شرکت بزرگ Oracle همیشه کت و شلوارهای Armani به تن می‌کند. البته یقه اسکی کشمیری و مشکی رنگی که با اغلب لباس‌هایش می‌پوشد، بسیاری را به یاد استیو جابز مدیرعامل محبوب شرکت اپل می‌اندازد.
۶- الون ماسک


مدیرعامل شرکت SpaceX (ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل فضایی)، شرکت Tesla Motors (طراح و سازنده خودروهای الکترونیکی) و البته شرکت PayPal (ارائه‌دهنده سرویس‌های پرداخت اینترنتی و زیر مجموعه شرکت بزرگ eBay) است. او معمولا یک تیشرت ساده همراه با یک پیراهن با دکمه‌های باز به تن می‌کند و اغلب لباس‌هایش را از فروشگاه Martin Kedzior می‌خرد.
7- جاناتان ایو


یک طراح صنعتی انگلیسی که به عنوان معاون بخش طراحی صنعتی در شرکت بزرگ اپل فعالیت می‌کند. لباس‌های ساده و مرتب او در حالت رسمی و غیررسمی می‌تواند یادآور طراحی ساده و جالب محصولات اپل باشد.
۸- جرمی استاپلمن


او مدیر عامل و یکی از موسسان شرکت Yelp یک شبکه اجتماعی و جست‌وجوگر اینترنتی مکان است. استاپلمن به خاطر پوشیدن کت و شلوارهای شیک و رسمی در میان مردان تکنولوژی شناخته می‌شود.
9- مت مولنوگ


یکی از موسسان شرکت WordPress ارائه‌دهنده سرویس‌های وبلاگ‌نویسی متن باز و مدیریت محتوا است. به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت مدل و لباس او با چهره معصوم و لباس‌های رسمی و راحتش شناخته می‌شود.
۱۰- مارک زوکربرگ

0


موسس و مدیرعامل محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیس‌بوک که مدت‌ها در فهرست بدلباس‌ترین مردان دنیای تکنولوژی قرار داشت، حالا وارد فهرست شیک‌پوش‌ترین آنها شده است. صرف‌نظر از تیشرت ساده و شلوار جین آبی رنگی که همیشه به تن دارد، در اجلاس G۸ سال ۲۰۱۱ و در مراسم عروسی‌اش توانست در زمینه لباس‌های رسمی هم انتخاب‌های خوبی داشته باشد.

شیک‌پوش‌ترین مردان دنیای تکنولوژی