معرفی دو دوربین جدید از سوی نیکون

دنیای اقتصاد- نیکون سری دوربین‌های بدون آینه خود را با معرفی مدل J۲ به روز کرد. این دوربین عکاسی بهبودهای متعددی نسبت به مدل گذشته خود، یعنی J۱ داشته است. از جمله این تغییرات می‌توان به صفحه نمایش ۳ اینچی با رزولوشن بالاتر ۹۲۱ هزار پیکسل، بدنه جدید فلزی و حالت Creative Mode اشاره کرد که روی چرخ انتخاب حالت اضافه شده و فیلترهای تازه‌ای را به دوربین افزوده است. از لحاظ مشخصات اصلی تفاوت چندانی میان دو مدل J۱ و J۲ وجود ندارد. مدل جدید نیز از سنسور CMOS یک اینچی استاندارد CX نیکون با رزولوشن ۱/۱۰ مگاپیگسلی استفاده کرده است.

این سنسور، اندازه نسبتا کوچکی نسبت به دوربین‌های بدون آینه دیگر دارد. مساحت آن نصف استاندارد میکرو سه چهارم (Micro Four Third) است.بزرگترین انتقادی که در گذشته به مدل‌های قبلی، J۱ و V۱ وجود داشت، مربوط به سنسور آن بود که باز هم نیکون آن را دست نخورده در مدل جدید به کار برده است. پردازنده این دوربین Expeed ۳ نیکون است که به شما امکان عکسبرداری ممتد با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد. قیمت این دوربین به همراه لنز کیت آن، ۵۴۹/۹۵ دلار است که از قیمت J۱ (در زمان عرضه و نه قیمت کنونی) ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است.

به گزارش سایت zoomit، نیکون یک لنز کیت جدید را نیز به همراه J۲ معرفی کرده که از مدل ۱۰-۳۰ میلیمتری قبلی اندازه کوچک‌تری دارد.

در کنار لنز کیت جدید، نیکون کاور ضدآبی برای دو مدل J۱ و J۲ با نام WP-N۱ معرفی کرده که به شما اجازه می‌دهد تا ۴۰ متر زیر آب بدون نگرانی از صدمه دیدن دوربین، عکاسی کنید. این کاور ۷۴۹ دلار قیمت دارد که از قیمت خود دوربین به همراه لنز کیت، گران‌تر است.

این دوربین در شش رنگ سفید، سیاه، نقره‌ای، صورتی، قرمز و نارنجی قرار است در اواخر ماه سپتامبر وارد بازار شود.

همچنین نیکون دوربین Coolpix L۶۱۰ را نیز همزمان با دوربین J۲ معرفی کرد. این دوربین جیبی ۱۶ مگاپیکسلی، بزرگنمایی ۱۴x اپتیکال (۲۵ تا ۳۵۰ میلیمتر فاصله کانونی) دارد و برای تامین انرژی از دو باتری قلمی AA استفاده می‌نماید. قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰p در کنار امکانات و جلوه‌های فراوان را ارائه می‌دهد. این دوربین قرار است که با قیمت ۲۴۹ دلار به بازار عرضه شود.