کامپیوترهایی با مخاطبان ویژه

بازار دیجیتال- دستگاه‌های چند منظوره برای بسیاری از افرادی که از شلوغی و آشفتگی بیزارند همیشه جذاب بوده و هستند.

از کامپیوترهای چندمنظوره گرفته تا دستگاه‌های چاپی که عملیات چاپ، فکس، کپی، اسکن و... را انجام می‌دهند، بدون اینکه فضای زیادی اشغال کنند. در این بین کامپیوترهای چندمنظوره که اکثرا به صفحه‌های لمسی مجهزند از محبوبیت خاصی برخوردارند. این کامپیوترهای چندمنظوره فضای کمتری نسبت به پی‌سی‌ها اشغال کرده و در عوض دارای قابلیت‌های فنی بالایی هستند.

تجهیز به صفحه نمایش لمسی یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کامپیوترهاست. به گفته فعالان بازار، با توجه به محبوبیت این کالا، طی یکی دوسال اخیر شاهد افزایش تنوع در برند و مدل‌های مختلف این کالا در بازار بوده‌ایم.

علی کاشانی، یکی از فعالان بازار با بیان این مطلب که تا پیش از این imacهای اپل تنها کامپیوترهای چندمنظوره بازار بودند، گفت: در حقیقت کامپیوترهای ALL IN ONE موجود در بازار، در رقابت با IMACهای اپل وارد بازار شدند و توانستند به دلیل قیمت ارزان‌تری که نسبت به IMAC داشتند، بازار خوبی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر MSI ، SONY، IBM LENOVO و... از برندهای معروف عرضه‌کننده کامپیوترهای چندمنظوره در بازار داخلی هستند. محسن محمدزاده، یکی دیگر از کسبه بازار هم می‌گوید: برخی از برندها مانور زیادی روی محصولات ALL IN ONE خود می‌دهند که نمونه‌اش MSI است. وی افزود: در حال حاضر کامپیوترهای چندمنظوره مورد استقبال تدوین‌گران فیلم، عکاسان، گرافیست‌ها و... است و بازار گرمی دارد. وی افزود: علت رونق بازار این محصولات این است که این کالاها مخاطبان خاصی دارند. مخاطبانی که وقتی به این کالا احتیاج دارند آن را در هر شرایطی خریداری می‌کنند.

این فعال بازار گفت: یک تصور اشتباه در بازار به وجود آمده است و آن این است که این کامپیوترها قابل مقایسه با IMACهای اپل هستند. در حالی‌که اصلا سیستم‌عامل IMAC موجب برتری و تمایزش با سایر برندهای موجود از کامپیوترهای ALL IN ONE در بازار می‌شود.

فعالان بازار در مورد روند قیمت‌ها در بازار کامپیوترهای چندمنظوره نیز گفتند، با توجه به رشد نرخ دلار،در بازار این کالاها نیز شاهد یک افزایش ۱۰ درصدی قیمت بوده‌ایم.