پایان رونق در بازار لپ‌تاپ‌های فانتزی

بازار دیجیتال- بازار خرید و فروش لپ‌تاپ‌های رنگارنگ و فانتزی که تا حدود یک سال قبل مورد توجه اکثر کاربران خانم لپ‌تاپ و همچنین نوجوانان بود، اینک با کاهش شدید تقاضا مواجه شده است. به گفته فعالان بازار در حال حاضر اکثر خریداران لپ‌تاپ به قیمت کالا توجه دارند نه به ظاهر و رنگ و طراحی لپ‌تاپ.

محمد نکویی، یکی از فعالان بازار با بیان این مطلب که در حال حاضر خریداران لپ‌تاپ به دو دسته خریداران کالاهای ارزان و خریداران کالاهای گران و حرفه ای تقسیم شده‌اند، گفت: در شرایط فعلی گروهی که به فکر خرید لپ‌تاپ‌های ارزان هستند، تنها به قیمت کالا فکر می‌کنند و توجه چندانی به ظاهر لپ‌تاپ ندارند.

گروهی هم که به فکر خرید لپ‌تاپ گران‌قیمت هستند به قابلیت‌های فنی لپ‌تاپ توجه دارند و چندان اهمیتی به ظاهر و ویژگی‌های ظاهری لپ‌تاپ ندارند.

صادقیان، یکی دیگر از کسبه بازار هم می‌گوید: در حال حاضر با توجه به کاهش تقاضا برای لپ‌تاپ‌های رنگارنگ و فانتزی، موجودی این لپ‌تاپ‌ها هم در بازار کاهش یافته است.

فعالان بازار می‌گویند، تا پیش از این لپ‌تاپ و مینی لپ‌تاپ‌های فانتزی به دلیل شکل ظاهری و ترکیب متفاوتی که در بازار داشتند دارای قیمتی بالاتر نسبت به مدل‌های ساده‌تر بودند. اما حالا این اختلاف قیمت از بین رفته است.

به عقیده آنها، در حال حاضر اگر هم فردی به شکل و شمایل و ظاهر لپ‌تاپ اهمیتی بدهد، توجهش به سمت ویژگی‌هایی چون ضخامت کم، تجهیز به بدنه ضدخش و... است تا توجه به رنگ و طراحی روی لپ‌تاپ.

احمدزاده، یکی دیگر از کسبه بازار می‌گوید: این اواخر گروهی طرح‌هایی لیزری روی لپ‌تاپ‌ها می‌زنند که باعث تمایز آنها از سایر مدل‌های موجود در بازار می‌شود و بابت این حکاکی لیزری مبلغی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و گاه بیشتر از صاحب لپ‌تاپ می‌گیرند. به گفته وی، این اواخر با راکد شدن بازار لپ‌تاپ کسب و کار این افراد هم بی رونق شده است.