ضرر 312 میلیون دلاری سونی

دنیای اقتصاد- در حالی که این روزها اغلب شرکت‌های بزرگ گزارش‌های مالی مربوط به فصل دوم سال ۲۰۱۲ را منتشر می‌کنند، شرکت سونی هم گزارشی را منتشر کرده که توجه فعالان صنعت لوازم مصرفی الکترونیک و تکنولوژی را به خودش جلب کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که شرکت بزرگ سونی که روزی غول صنعت لوازم مصرفی الکترونیک دنیا به حساب می‌آمد، حالا در اولین فصل سال ۲۰۱۲ ضرر ۳۱۲ میلیون دلاری را تجربه کرده است. البته این شرکت در فصل دوم امسال فروشی بیش از ۲/۱۹ میلیارد دلار داشته است که به عقیده کارشناسان بیشتر به خاطر خرید سهم شرکت اریکسون و تولید دوباره گوشی‌های موبایل این شرکت بوده است.

در واقع سونی بعد از خرید سهم اریکسون تا حالا ۱۴۳ میلیون دلار برای بازسازی و راه اندازی دوباره بخش محصولات موبایل و دستگاه‌های ارتباطی خودش کرده است.

این در حالی است که بخش کنسول‌های بازی این شرکت گویا هنوز نتوانسته به روزهای رشد و درآمدزایی خودش برگردد و در فصل دوم با کاهش درآمد ۴۵ میلیون دلاری مواجه شده است. فروش تلویزیون‌های LCD این شرکت برای چندمین فصل متوالی کاهش داشته و با زیان حدود ۱۲۶ میلیون دلاری همراه بوده است.

بخش دوربین‌های عکاسی این شرکت، اما وضعیت بهتری نسبت به دیگر بخش‌های این شرکت بزرگ داشته و توانسته از فروش دوربین های کامپکت و DSLR حرفه‌ای در فصل دوم به سود ۱۶۰ میلیون دلاری دست پیدا کند.