رییس شورای رقابت با اشاره به پیشنهاد افزایش تعرفه شرکت پست به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، اعلام کرد که این شرکت با این اقدام خود مرتکب تخلف شده است.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با «موبنا» با اشاره به اینکه تغییر تعرفه ارتباطی به سازمان تنظیم مقررات ندارد و شرکت پست باید این پیشنهاد خود را به شورای رقابت ارائه می‌کرد، اظهار کرد: این شورا با توجه به بازارسنجی، در خصوص تغییر تعرفه‌های خود تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه تغییر تعرفه‌های خدمات پستی برای بار دوم است که از جانب شرکت پست صورت می‌گیرد، ادامه داد: پست یک شرکت انحصاری بزرگ است و باید از قانون تبعیت کند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل از همه شرکت‌های دولتی انتظار می‌رود که به نسبت شرکت‌های خصوصی بیشتر از قوانین و مقررات جاری کشور تبعیت کنند.

این در حالی است که محمدحسن کرباسیان، مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه مرحله اول افزایش تعرفه خدمات این شرکت در سال گذشته اجرا شده، اظهار کرد: پست در سال‌جاری برای رسیدن به سطح سوددهی مرحله دوم پیشنهاد افزایش تعرفه‌های خود را به سازمان تنظیم مقررات ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه با افزایش تعرفه‌های پستی در سال گذشته بخشی از زیان‌های این شرکت جبران شد، ادامه داد: هزینه‌های پستی نیز با افزایش قیمت‌ها بالا می‌رود و باید برای جبران این ضرر به دنبال افزایش ترافیک باشیم.