تغییر در رده بندی برندها در بازار لپ‌تاپ

دنیای اقتصاد- در پی افزایش تقاضا برای نمونه‌های ارزان قیمت، رده‌بندی برندها در بازار لپ‌تاپ دستخوش تغییر و تحولات چشمگیری شده است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، طی چند ماه اخیر رده‌بندی برندهایی که عرضه‌کننده نمونه‌های گران‌قیمت بودند با کاهش تقاضا و کاهش رده محبوبیت مواجه شده‌اند. در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با سهیلی، یکی از کسبه بازار کامپیوتر پایتخت داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود در حال حاضر برندهای عرضه‌کننده مدل‌های گران قیمت در بازار با کاهش تقاضا مواجه شده‌اند و به عبارتی رده‌بندی برندها در بازار تغییر کرده است. این موضوع صحت دارد؟

بله. خواه ناخواه این اتفاق زمانی که قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد و قیمت‌ها افزایش می‌یابد، رخ می‌دهد. در بازار کامپیوتر هم این اتفاق افتاده است و ما شاهد رشد تقاضا برای برندهای ارزان و کاهش تقاضا برای برندهای گران‌قیمت هستیم.

در حال حاضر برندهای پرفروش در بازار کدامند؟

بهتر است بگوییم برندهای پرمتقاضی؛ زیرا با توجه به شرایط بازار کمتر فروشنده‌ای راضی به فروش کالاهایش می‌شود؛ اما در هر حال برندهای پرمتقاضی ایسر، دل، اچ پی، ایسوس، ام اس آی و... هستند.

یعنی برندهایی نظیر اپل و سونی مخاطب ندارند؟

اپل با وجودی که محصولات گران‌قیمت‌تر از سونی به بازار عرضه می‌کند؛ اما به دلیل محبوبیت زیادی که دارد، بیش از برند سونی فروش دارد.