براساس اعلام شرکت پست کشور، ارزش کالاهای مبادله شده در سه ماه نخست سال جاری، نسبت به زمان مشابه در سال ۹۰ در حوزه تجارت الکترونیکی شرکت پست رشد ۱۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش ایرانا، محمد حسن کرباسیان، در این خصوص گفت: در سه ماه نخست سال ۹۰ ارزش کالاهای مبادله شده حدود ۵۳ میلیارد ریال بود که این رقم تا پایان خرداد ماه سال جاری به ۱۱۵ میلیارد ریال رسید.

وی افزود: همچنین حجم ترافیک مرسولات در این حوزه طی سه ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته از ۴۰۰ هزار مرسوله به ۵۴۰ هزار مرسوله رسیده که رشد ۳۵ درصدی در این بخش محقق شده است.

کرباسیان با بیان این مطلب که شرکت پست از سال ۸۶ فعالیت خود را در زمینه تجارت الکترونیکی عملیاتی کرده است گفت: ابتدای تلاش ها در این حوزه تا پایان خرداد ماه جاری شش میلیون و ۲۰۰ هزار سفارش خرید اینترنتی گرفته و حجم تجارت الکترونیکی که به واسطه این شرکت انجام شده، به بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است. مدیرعامل شرکت پست با بیان این مطلب که هم‌اکنون ۲۳ شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد شرکت پست هستند، افزود: در زمان حاضر بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ فروشگاه در حوزه تجارت الکترونیکی از طریق شرکت‌های طرف قرارداد با شرکت پست همکاری می‌کنند و کالاهای خود را از طریق اینترنت به متقاضیان عرضه می‌کنند.