بر اساس نتیجه بررسی جدیدی که توسط موسسه‌ای دی سی منتشر شده سیستم عامل آندروید گوگل از محبوبیت کمتری در میان برنامه نویسان همراه برخوردار است.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که چشم‌انداز بازار همراه به نفع سیستم عامل iOS اپل است و آندروید با فاصله قابل توجهی در رتبه دوم قرار می‌گیرد. همچنین سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت هم به‌رغم تمامی ادعاها شانسی برای موفقیت نخواهد داشت. بر اساس تحقیق یاد شده ۲/۵۳ درصد از برنامه نویسان دنیای همراه معتقدند سیستم عامل iOS اپل موفق ترین سیستم عامل همراه خواهد بود، اما تنها ۳/۳۷ درصد آنان در مورد آندروید گوگل چنین نظری دارند. محبوبیت روزافزون آی‌فون و‌ آی‌پد عامل اصلی این موفقیت دانسته شده است.
همچنین به‌رغم خوش‌بینی‌هایی که در مورد ویندوز 8 وجود دارد و موفقیت رابط کاربری متروی مایکروسافت تنها یک سوم برنامه نویسان همراه گفته‌اند که علاقه‌مند به کار با تبلت‌های مجهز به ویندوز 8 هستند. البته این رقم هم به نوبه خود جالب توجه است. نکته دیگر آن است که در مورد موفقیت ویندوزهای مبتنی بر تراشه‌های ARM تردیدهایی وجود دارد. گفتنی است کاهش سهم ویندوز فون از بازار سیستم عامل‌های همراه از 37 به 25 درصد ظرف شش ماه اخیر بر نگرانی‌های مایکروسافت افزوده است.