افزایش تقاضا برای تجهیزات کامپیوتری وطنی

بازار دیجیتال- این روزها در بازار خرید و فروش تجهیزات جانبی شاهد کاهش تقاضا برای نمونه‌های اورجینال وارداتی هستیم. به گفته فعالان بازار با توجه به رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت‌ها در بازار تجهیزات جانبی و همچنین افزایش عرضه نمونه‌های وطنی در این زمینه، میزان تقاضا در بازار کالاهای وارداتی اورجینال کاهش یافته است.

محمد سلمانی، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید: طی مدت اخیر میزان رشد قیمت‌ها در حدی بوده است که اکثرا توجه‌ها به سمت نمونه‌های بدون مارک ارزان یا نمونه‌های تولید داخل جلب شده است. این فعال بازار می‌گوید: اگرچه نمونه‌های بدون مارک تقریبا یک بار مصرف بوده و ارزش صرف هزینه هرچند اندک را ندارند، اما در حال حاضر متقاضیان زیادی دارند.

اما احمدی، یکی دیگر از فعالان بازار هم می‌گوید: با توجه به اینکه در بازار شاهد افزایش عرضه نمونه‌های تولید داخل هستیم میزان تقاضا برای کالاهای بدون مارک کمتر از قبل شده است و می‌توان گفت تولیدات داخلی راه نجات بازار تجهیزات کامپیوتری شده‌اند.

این فعال بازار در رابطه با این سوال که قیمت تجهیزات کامپیوتری تولید داخل افزایش یافته یا خیر گفت: قیمت‌ها در بازار افزایش یافته است، ولی نه در حد محصولات وارداتی!