راه «گزارش اقلیت» به واقعیت باز شد

سیستم رایانه‌ای مورد استفاده در فیلم تخیلی «گزارش اقلیت» که برای نمایش اطلاعات بر روی دیوار با استفاده از حرکت انگشتان مورد استفاده بود، اکنون راه خود را به دنیای واقعی باز کرده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، کارشناسان رایانه آمریکایی، شکل واقعی‌شده این نرم‌افزار را رونمایی کرده و امیدوارند بتوانند آن را به سازمان‌های مجری قانون در سراسر جهان بفروشند. این رابط توسط جان آندرکوفلر، دانشمند پیشین موسسه فناوری ماساچوست ساخته شده و توسط شرکت Oblong Industries به عنوان شیوه‌ای برای بررسی مقادیر زیاد اطلاعات و فیلم به بازار عرضه شده است.

دوستداران بازی‌های رایانه‌ای با یک شیوه مشابه قادر به کنترل ایکس‌باکس خود با برنامه افزودنی کینکت مایکروسافت بوده‌اند. با این حال سازندگان آن تاکید کرده‌اند که این دستگاه با دستگاه‌های آشکارساز پیش از جرم که در فیلم‌های تخیلی دیده شده، ارتباطی ندارد.

کوین کارمر، مدیر اجرایی شرکت Oblong این نرم‌افزار را یک نیروی کمکی برای بررسی مقادیر بالای اطلاعات خوانده است که قادر به ایجاد قابلیت‌های ویدئو کنفرانس سریع‌تر است و در آن شرکت‌کنندگان به تسهیم اطلاعات از چندین دستکاه مانند تلفن هوشمند و تبلت خواهند پرداخت که به یک نمایشگر ویدیوئی بزرگ متصل هستند. یکی از بخش‌های اصلی این سیستم بخش رابط حرکتی آن است که سازندگان آن را محیط اجرایی خاص «جی اسپیک» خوانده‌اند. این قابلیت از یکی از پروژه‌های آندرکوفلر که اکنون دانشمند ارشد شرکت Oblong است، برای استفاده در فیلم گزارش اقلیت مورد استفاده قرار گرفت. به گفته آندرکوفلر از این نرم‌افزار می‌توان برای کمک در تجارت‌ها برای همکاری، تصور و بررسی بهتر داده‌های عظیم استفاده کرد.

از رابطه‌ای حرکتی برای شرکت‌های دیگر نیز مانند کینکت مایکروسافت استفاده شده؛ اما Oblong محصول خود را دارای سیستم‌های بسیار پیچیده‌تری خوانده که قادر به استفاده از کینکت و ابزارهای دیگر هستند.