رشد خرید محصولات با تکنولوژی‌های قدیمی‌تر

بازار دیجیتال- رشد قیمت‌ها در بازار در مورد محصولات گران قیمت بیشتر از محصولات ارزان قیمت به چشم می‌آید و به همین دلیل توجه گروهی به سمت تکنولوژی‌های قدیمی‌تر جلب شده است. نشانه‌های این تغییر و عقب‌گرد را می‌توان در بازار کالاهایی نظیر لپ‌تاپ، گوشی موبایل، تلویزیون و... مشاهده کرد. همان‌طور که در بازار تلویزیون توجه‌ها به سمت تکنولوژی‌های ارزان و قدیمی که همان ال سی دی‌ها هستند جلب شده است، در بازار گوشی هم شاهد جلب توجه به سمت مدل‌های ارزان هستیم. نمونه‌اش همین افزایش تقاضا برای گوشی‌های قدیمی اپل iphone ۳GS است. به گفته فعالان بازار در پی رشد قیمت گوشی‌های گران قیمت اپل توجه‌ها به سمت نمونه‌های ارزان‌قیمت‌تر این برند جلب شده است. در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود رشد قیمت‌ها در بازار منجر به عقب گرد تکنولوژیکی کاربران کالاها در بازار محصولات دیجیتالی و کامپیوتری شده است. شما این موضوع را تایید می‌کنید؟

بله درست است. این یک امر عادی است که در بازار اکثر کالاها قابل مشاهده است.

اما برای کالایی مانند گوشی و آن هم با برند اپل این موضوع کمی عجیب نیست؟

در حال حاضر گوشی های جدیدتر این برند با پایین‌ترین ظرفیت قیمتی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارند و این موضوع باعث جلب توجه به سمت نمونه های ارزان‌تر در بازار شده است.

در مورد سایر برندهای گوشی هم چنین اتفاقی افتاده است؟

بله. در حال حاضر توجه بیشتر خریداران به سمت گوشی‌های ارزان قیمت جلب شده است.