بعد از اظهارنظرهای گوناگون وزیر ارتباطات و مخالفت وی با حذف یا انتقال وظایف مرکز تحقیقات مخابرات به شورای عالی فضای مجازی، روز گذشته دبیر ستاد توسعه فاوای معاونت علم و فناوری رییس‌جمهوری پیشنهاد داده که مرکز ملی فضای مجازی بخشی از فعالیت‌های خود را به مرکز تحقیقات مخابرات بسپارد. کمال محامدپور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است که شورای عالی فضای مجازی می‌تواند از تمام امکانات کشور استفاده کند، اما حذف موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات کار درستی نیست.

معاون وزیر ارتباطات دولت نهم گفت: موسسه تحقیقاتICT با سابقه حدود ۴۰ سال اکنون به عنوان یک موسسه تحقیقات کلان و ملی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواندعمل ‌کند.

این استاد دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر گفت: در دولت نهم که بحث خصوصی‌سازی شرکت مخابرات مطرح شد، فشارهای زیادی برای واگذاری موسسه تحقیقات ICT به همراه شرکت مخابرات وارد شد. در آن موقع مقابل تمام این فشارها مقاومت کردیم، زیرا معتقد بودیم موسسه تحقیقات ICT تنها نهاد تحقیقاتی بخش ICT است و باید برای کمک به بخش ICT کشور باقی بماند.

محامدپور در واکنش به این گفته که یکی از دلایل علاقه به موسسه تحقیقات ICT، مدیریت بودجه آن با تصمیم هیات امنا است، گفت: هیات امنایی بودن یکی از محسنات موسسه تحقیقات ICT است که با این شرایط می‌تواند تاثیرپذیری کمتری از تحولات اداری و سیاسی داشته باشد.