قیمت‌ها در بازار کامپیوتر افزایش نمی‌یابد

دنیای‌اقتصاد- با فرا رسیدن ماه رمضان فروشندگان بازار کامپیوتر به دنبال راهکارهایی برای جلب مشتریان بیشتر هستند. در حالی که کم‌رونقی در تمامی بازار تاثیر طبیعی ورود به ماه رمضان است، اما برخی فروشندگان انتظار دارند که امسال در ساعات بعد از افطار شاهد حضور بیشتر خریداران در بازار و به دنبال آن فروش بیشتر باشیم.

به گفته آنها افرادی که قصد خرید دارند ترجیح می‌دهند در ماه رمضان که بازار خلوت‌تر از روزهای دیگر است به بازار مراجعه کنند.به گفته این گروه از کسبه بازار، این که بگوییم ماه رمضان رونق را از بازار می‌برند درست نیست و اگر هم فروش ما کم شود در ماه بعد جبران می‌شود.

به‌رغم این برخی فروشندگان معتقدند که به دلیل ادامه رکود از روزهای قبل احتمالا در روزهای ماه رمضان تشدید خواهد شد.

احمدپور یکی از فروشندگان، در این رابطه می‌گوید: نمی‌توان منکر تاثیر ماه رمضان بر بازار کامپیوتر شد. اما باید کسبه بازار با راهکارهایی رونق را به بازار برگردانند.

وی افزود: برخی از شرکت‌ها در سال گذشته با توجه به تجربه‌ای که از بازارهای رمضانی سال‌های قبل داشتند، سیاست جدیدی را اتخاذ کرده تا بازار را از رکود نجات دهند.

به همین منظور این شرکت‌ها علاوه بر اینکه برای خریداران کالاها در فصل تابستان هدایایی در نظر گرفتند، هدایای ویژه‌ای نیز برای خریدارانی که در ماه رمضان اقدام به خرید می‌کنند در نظر گرفتند.

به گفته وی، این اقدام شرکت‌ها باعث شده تا میزان تقاضا در بازار در حد قابل توجهی افزایش یابد.

فعالان بازار همچنین اعلام کردند، طی مدت اخیر قیمت‌ها در بازار ثابت بوده و با توجه به شرایط بازار در ماه رمضان امکان افزایش قیمت‌ها هم وجود ندارد.