ارتباطات همراه سونی («سونی موبایل») خبر دریافت چهار جایزه و یک تجلیل در بخش طراحی محصول جوایز رد دات ۲۰۱۲ را منتشر کرد. هیات داوران متشکل از متخصصان بین‌المللی، محصولات شرکت‌کننده را بر اساس معیارهای کلیدی شامل درجه نوآوری، ارگونومی، دوام و ملاحظات زیست‌محیطی ارزیابی نمودند. مراسم اهدای جوایز روز دوم جولای در اِسِن آلمان برگزار گردید. جیانا کیمبری، مدیر طراحی محصول خلاق ارتباطات همراه سونی گفت: «طراحی در قلب فلسفه توسعه محصول سونی موبایل جای دارد و این جوایز شاهدی بر کیفیت طراحی تلفن‌های هوشمند Xperia و لوازم جانبی هوشمند ما بوده و نشانگر تعهد ما به ارائه تجربه‌ای غنی از تلفن هوشمند بدون فدا کردن عملکرد یا طراحی است.»

برندگان جوایز

Xperia active، Xperia ion، هدست بی‌سیم و هوشمند pro و SmartDock برای Xperia ion در بخش طراحی محصول جوایز رد دات را دریافت کرده و Xperia ray نیز مورد تحسین قرار گرفت. تعداد جوایز دریافت شده نشانگر تعهد سونی به طراحی زیبا و سطح بالا در سبد محصولات خود می‌باشد.

• Xperia active صفحه‌ نمایشی زیبا و ضد خش را که می‌تواند حتی انگشتان خیس را ردیابی کرده و در زیر نور شدید آفتاب خوانا باقی بماند، ارائه می‌نماید. قاب محکم آلومینیومی صفحه نمایش را احاطه کرده و محافظت می‌نماید. به تعبیر هیات داوران: «تمامی جزئیات به استحکام و کاربری فوق‌العاده رهنمون شده و در عین حال کیفیتی بالا را ارائه می‌نمایند.»

• Xperia ion یک صفحه نمایش بزرگ که جلوی دستگاه را کاملا پوشانده است به رخ می‌کشد. طراحی زیبا و در عین حال کارآی آن حس شناور بودن گوشی در دستان کاربر را القا می‌نماید. هیات داوران «تمایز بین صفحه نمایش مشکی و آلومینیوم پشتی که شمایلی با کیفیت بالا و بهینه شده با مهارتی دقیق را خلق می‌نماید» را ستودند.

• SmartDock برای Xperia ion یک پروفایل زاویه‌دار ایجاد می‌کند که قابلیت نمایشی ارگونومیک را فراهم می‌آورد. طراحی زیرکانه و در عین حال با کیفیت بالای آن بسیاری از عملکردهای آن را شامل اتصال به موشواره، صفحه کلید، تلویزیون با وضوح بالا و سایر تجهیزات، برجسته می‌سازد. SmartDock برای Xperia ion تحسین هیات داوران را به دلیل «تلفیقی یکپارچه با تلفن هوشمند» برانگیخت.

• طراحی ریزبینانه و ساده هدست استریوی بی‌سیم و هوشمند Pro طبیعتی ساده‌گرایانه داشته و برای طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان و در محیط‌های کاری متفاوت جذاب می‌باشد.

• شمایل پویا و باریک Xperia ray به خوبی در کف دست شما جا می‌گیرد. وجوه آلومینیومی این تلفن هوشمند مبتنی بر آندروید در عین اینکه حس دوام و کیفیت برتر را القا می‌کند، موجب برانگیخته شدن تجربه خوشایندی می‌شود.

جایزه طراحی رد دات بزرگترین و برجسه‌ترین مسابقه طراحی است که همه ساله بیش از ۱۴۰۰۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور جهان دارد.