یک لپ‌تاپ ارزان با ظاهری زیبا

بازار دیجیتال- اگرچه این روزها قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ به شدت افزایش یافته است و موفقیت در خرید یک لپ‌تاپ ارزان قیمت مهمترین خواسته یک خریدار است، اما همچنان ظاهر لپ‌تاپ برای بسیاری از کاربران لپ‌تاپ اهمیت دارد. به همین دلیل برخی از شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده لپ‌تاپ در صدد عرضه نمونه‌های ارزان که ظاهری زیبا ولی قابلیت‌های متوسط یا ضعیفی دارند اقدام کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها سامسونگ است که یک لپ‌تاپ با طراحی زیبا و قابلیت‌هایی در حد متوسط به بازار عرضه کرده است.

این لپ‌تاپ که NP۳۰۰E۵Z-A۰۵ نام دارد از لپ‌تاپ‌های خوش ترکیب و تقریبا ارزان قیمت سامسونگ در بازار داخلی است.

لپ‌تاپ مذکور دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازندهINTEL CORE I۳-۲.۲GHZ، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت است.

صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم ۱۵/۶اینچ ازنوع HD WLED, Anti-Reflective و با وضوح تصویر ۱۳۶۶×۷۶۸ نقطه در اینچ است. تجهیز به درایو نوری

DVD +/-RW Super Multi Dual Layer، کارت گرافیکی Intel HD Graphics - MB و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

در مورد پورت‌های این دستگاه هم باید بگوییم که پورت‌های USB ۲.۰، پورت شبکه گیگابیتی، VGA و HMDI، کارت خوان و ورودی و خروجی صدا و... روی این لپ‌تاپ قرار دارند. شاید تنها پورتی که کمبود آن احساس می‌شود پورت USB ۳.۰ است.

سامسونگ همراه با این لپ‌تاپ یک باتری ۶ سلولی ارائه کرده است. میزان شارژدهی این باتری در کانفیگ‌های مختلف، بسته به پردازنده، پردازشگر گرافیکی و سایز صفحه نمایش، متفاوت است ولی میزان شارژ دهی در حد مطلوبی است. برای مثال مدل ۱۵/۶ اینچی که از پردازنده Core i۳ و کارت گرافیک مجزای GeForce GT ۵۲۰MX استفاده می‌کند، بیش از ۶ ساعت شارژدهی می‌کند.

تجهیز به بلوتوث، کارتخوان، وب‌کم و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. لپ‌تاپ ۲/۳ کیلوگرمی سامسونگ که در رنگ نقره‌ای به بازار داخلی عرضه شده است با قیمتی در حدود ۹۷۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.