بازار قطعات کامپیوتری رو به زوال

دنیای اقتصاد- با وجودی که گروهی بر این باورند که بازار خرید و فروش قطعات کامپیوتری سال‌های آخر عمر خود را سپری می‌کند و این اواخر بازار این کالا بسیار محدود شده است، گروهی از فعالان این حوزه می‌گویند این بازار همچنان برقرار است و این پیش‌بینی که این بازار رو به زوال است صحت ندارد. در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با حسین غروی رام، مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود با افزایش شدید تقاضا برای نوت‌بوک‌ها، بازار قطعه رو به زوال است و این بازار در انتهای راه قرار دارد. نظر شما چیست؟

خیر. البته من قبول دارم که بازار نسبت به قبل محدودتر شده است، اما فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها پایان عمر بازار قطعه فرا برسد.

شایع شده است برخی از شرکت‌های فعال در زمینه قطعه به دلیل کاهش سود روی این کالاها به سمت کالاهای دیگر رفته‌اند. آیا شرکت شما هم به همین دلیل به واردات تبلت و... روی آورده است؟

خیر. ما به دلیل سیاست‌های خاص شرکتمان وارد عرصه تبلت شدیم و موفق هم بودیم. اما ورود ما به عرصه تبلت به معنی سود کم یا فعالیت کم در مورد قطعه نبوده است.

طی یکسال گذشته انفورماتیک گستر وارد حوزه هارد و... نیز شده ‌است. چرا اینقدر ناگهان دایره فعالیت‌تان وسیع شد؟

به هر حال اینها تصمیماتی است که با بررسی‌های زیاد اتخاذ شده است و نتیجه مثبت هم داشته است. اکنون ما همکاری خوبی با شرکت آونگ در این زمینه داریم.