در حالی که گوگل سرویس کیف پول موبایلیGoogle Wallet را ارائه کرده، اپل نیز درصدد است سرویس مشابهی برای کاربرانش ارائه کند. هم‌اکنون گوگل در حال کار بر روی برنامه Google Wallet است تا آن را برای یکی از مدل‌های آندروید ارائه کند و سرویس پرداخت موبایلی را بیش از پیش در اختیار کاربران قرار دهد. به این ترتیب اپل نیز درصدد ارائه سرویس پرداخت موبایلی است تا رقابت تازه‌ای را با گوگل آغاز کند.

محققان گارتنر پیش بینی کرده اند با ارائه سرویس پرداخت گوگل و اپل برای کاربران گوشی‌های تلفن همراه ارزش نقل و انتقال از ۱۷۰ میلیارد دلار در طول سال جاری میلادی به ۶۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۶ برسد.

Google Wallet برای استفاده از سیستم انتقال برد کوتاه NFC طراحی شده و به کاربران سیستم عامل آندروید کمک می‌کند که از دستگاه‌های POS برای پرداخت صورتحساب‌های خود به جای کارت اعتباری استفاده کنند.

مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد که به زودی سرویس پرداخت موبایلی که اطلاعات پرداخت و کارت اعتباری را ذخیره می‌کند برای کاربران ارائه می‌کند و ظاهرا اپل درصدد است سرویس رایج پرداخت را در نسخه iOS ۶ ارائه کند.

به این ترتیب انتظار می‌رود اپل با بیش از ۲۰۰ میلیون آی فون فروخته شده و ۴۰۰ میلیون کارت اعتباری که در آیتیونز مورد استفاده قرار می‌گیرد سود بزرگی از بازی‌های موبایلی ببرد.

مهندسان اپل سال گذشته اقدام به برنامه‌ریزی برای ارائه سرویس پرداخت موبایلی کردند. از سوی دیگر انتظار می‌رود اپل از فناوری NFC در ساخت گوشی‌هایش بهره ببرد، اما این شرکت نگرانی زیادی درباره امنیت این سرویس دارد.