یک تبلت ارزان قیمت - ۲۰ تیر ۹۱

بازار دیجیتال- شرکت Archos که یکی از تولید کنندگان فعال در بازار انواع تبلت‌ها است، به تازگی یک تبلت آندرویدی ارزان قیمت دیگر را هم به بازار عرضه کرده است. این تبلت که با نام Carbon ۹۷ به بازار معرفی شده، مبتنی بر نسخه ۴ سیستم‌عامل آندروید است و اندازه آن بسیار شبیه تبلت ۹/۷ اینچی اپل است. این دستگاه دارای حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی است و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه را تا ۳۲ گیگابایت در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دستگاه دارای بدنه آلومینیومی ساده اما جالبی است و از پردازنده یک گیگاهرتزی ARM و رم یک گیگابایتی بهره می‌برد. نمایشگر ۹/۷ اینچی این دستگاه هم تصاویر را با وضوح ۱۰۲۴ در ۷۶۸ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

یکی از ویژگی‌های این تبلت جدید شرکت مجهز بودن به نرم‌افزار کاربردی Office Suite Viewer است که کاربران به کمک آن می‌توانند فایل‌های آفیس خود را اجرا کنند، البته این نرم‌افزار اجازه ویرایش این فایل‌ها به کاربران را نمی‌دهد. این محصول در حالی به بازار عرضه می‌شود که «هنری کروهاس» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Archos به تازگی اعلام کرده است: «قصد داریم مجموعه جدیدی از تبلت‌ها را معرفی کنیم که هم ارزان است و هم طراحی‌های ظریف‌تر و نازک‌تری دارد و در عین حال در مقایسه با تبلت‌های آندرویدی دیگر قابلیت‌های بیشتری هم دارد».

شرکت Archos اعلام کرده است این تبلت جدیدش را از اواخر ماه جولای و با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد. این در حالی است که Archos از تصمیم خود برای عرضه تبلت‌های ۷ و ۸ اینچی خبر داده است که قیمتی ارزان‌تر هم دارند.