دوربینی با طراحی منحصر به فرد و قابلیت‌های متفاوت

بازار دیجیتال- شرکت Pentax به تازگی یک دوربین عکاسی دیجیتال جدید و جالب را به بازار معرفی کرده است. این دوربین که با مدل RS۱۵۰۰ Optio به بازار معرفی شده، در واقع جایگزینی برای مدل Optio RS۱۰۰۰ است. این دوربین جالب با طراحی متفاوتش به طور ویژه برای کاربران مبتدی و نه چندان حرفه‌ای طراحی و تولید شده است. طراحی این دوربین کاملا با مدل‌های قبلی این شرکت متفاوت است و به این دلیل انتظار می‌رود مورد توجه اغلب خریداران قرار بگیرد. بدنه این دوربین می‌تواند با لایه‌ها و قاب‌های رنگارنگ متنوع پوشیده شود تا به این ترتیب طراحی منحصر به‌فردی را از خودش به نمایش بگذارد.

این قاب‌های متنوع کاملا برای بدنه این دوربین طراحی شده‌اند و بر اساس سلیقه کاربران به بدنه دوربین الصاق می‌شوند. تعداد این قاب‌های رنگارنگ به ده عدد می‌رسد تا کاربرانش گزینه‌های متفاوتی برای طراحی دوربین خود در اختیار داشته باشند. بدنه اصلی دوربین اما در دو رنگ سفید و نقره‌ای طراحی و به صورت کاملا باریک و سبک تولید شده است. این در حالی است که شرکت Pentax برای کاربران این دوربین نسخه‌های رنگارنگ دیگری را هم به صورت فایل‌های PDF در اختیارشان قرار می‌دهد تا بتوانند آن‌ها را روی قاب‌های سفید چاپ کنند.

این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را دارد. لنز این دوربین هم از نوع واید ۳۵ میلیمتری است. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۴ مگاپیکسل را داشته و از امکان زوم اپتیکال تا ۴ برابر هم بهره می‌برد. نمایشگر این دوربین هم از نوع LCD با اندازه بزرگ ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این دوربین جالب همچنین قابلیت فیلمبرداری با وضوح مناسب ۷۲۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد. دوربین RS۱۵۰۰ دارای لرزشگیر الکترونیک تصویر بوده و از تکنولوژی تشخیص چهره هم بهره می‌برد.

نکته جالب توجه درباره این دوربین متفاوت قیمت مناسب آن است. شرکت Pentax اعلام کرده است که این دوربین را به تازگی و با قیمت ۱۵۰ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی می‌رساند.