ورود مدل‌های جدید به بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- حدود یک هفته است مدل‌های جدید لپ‌تاپ وارد بازار داخلی شده‌اند و بازار نیز تا حدودی با افزایش میزان مراجعه مواجه شده است، ولی این اتفاقات باعث تغییر در شرایط بازار نشده است و بازار خرید و فروش لپ‌تاپ همچنان روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کند. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر بازار با افزایش موجودی مواجه شده است، ولی قیمت‌ها تا حدودی افزایش یافته که این موضوع به رکود حاکم بر بازار دامن زده است.

محمد نصیری، یکی از فعالان بازار با اشاره به این موضوع که قیمت بالای مدل‌های جدید باعث شده است تا تقاضا برای آنها در حد قابل توجهی نباشد گفت، معمولا اواخر خرداد ماه که فصل فراغت از تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان است بازار خرید و فروش کامپیوتر گرم و پررونق می‌شود.

به گفته وی، کاهش سن کاربران کامپیوتر و به ویژه لپ‌تاپ باعث شده است بازار کامپیوتر طی سال‌های اخیر تحت تاثیر جریان‌های مختلفی مانند تعطیلات تابستانی دانشجویان و دانش‌آموزان و... قرار گیرد.

رشد تقاضا برای لپ‌تاپ‌های ویژه گیم، افزایش تقاضا برای مینی لپ‌تاپ‌ها، رشد استفاده از تکنولوژی‌های جدید، کاهش تقاضا و استفاده از کامپیوترهای رومیزی از سایر تغییر و تحولاتی است که بازار کامپیوتر طی سال‌های اخیر با آن مواجه شده است.

براساس اعلام نراقی، یکی دیگر از فعالان بازار طی یکی دوسال اخیر با ورود لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های INTEL CORE I کمتر شاهد عرضه لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های کم قدرت هستیم و می‌توان گفت بازار در حال هماهنگی با بازارهای جهانی است.

فعالان بازار ضمن اشاره به این موارد، اعلام کردند که شرایط بازار به نحوی است که فروشندگان نیز تمایلی برای به فروش رساندن کالاهایشان ندارند. چرا که پیش‌بینی شده است قیمت‌ها طی روزهای آینده رشد بیشتری خواهد یافت و برخی نیز پیش‌بینی کرده‌اند بازار با کاهش موجودی مواجه شود.