اجلاس حفاظت الکترونیکی ایران در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود. اباذر نفیسی - دبیر کل اجلاس حفاظت الکترونیکی ایران - در گفت‌وگو با «ایسنا»، گفت:‌ این اجلاس با این هدف تشکیل شده که آسیب‌های حوزه حفاظت الکترونیکی که از فقدان دانش و آگاهی ذی‌نفعان این صنعت ناشی می‌شود را شناسایی کند.

دبیرکل اجلاس حفاظت الکترونیکی ایران با اشاره به بحث اهمیت استانداردها در حوزه حفاظت الکترونیکی ابراز کرد: در این رابطه هم کارفرمایان و هم پیمانکاران از استانداردها بی‌اطلاع هستند یا اگر اطلاعی دارند به دلایلی قابل پیاده‌سازی نیست که این موضوع جدیدا در ایران مورد بررسی قرار گرفته و در اجلاس روی آن بحث و بررسی می‌شود. وی افزود: این فقدان دانش را در چند دسته می‌توان تقسیم‌بندی کرد که یک طبقه‌بندی به سمت کارفرمایان این صنعت است که شامل مرحله تعریف پروژه و عقد قرارداد، انتخاب پیمانکار، تحویل و نظارت و به‌کارگیری سیستم‌های حفاظت الکترونیکی و مشکلات دانش یا آگاهی نداشتن نسبت به توانایی‌های پیمانکاران را دارد و یک حوزه هم به پیمانکاران مربوط است که در این حوزه با کمبود دانش فنی مواجهیم که عمده آنها پیمانکاران تاجر هستند که محصولاتشان را از خارج وارد و نصب می‌کنند، ولی از ویژگی‌های تکنولوژی روز دنیا اطلاعاتی ندارد.

وی گفت: اجلاس حفاظت الکترونیکی ایران در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار و ثبت‌نام آن به صورت کاملا الکترونیکی و در سایت www.iransec.com انجام می‌شود.