بازار دیجیتال- در بازار پر رونق و رقابتی انواع نوت‌بوک‌ها، انتخاب و خرید چندان کار ساده‌ای نیست. با این حال اما یک نظر کارشناسانه می‌تواند کمک خوبی باشد.

درست به همین دلیل هم وب‌سایت i۴u به تازگی فهرستی از بهترین نوت‌بوک‌های سال ۲۰۱۱ را منتشر کرده است. به این ترتیب در این فهرست ده نوت‌بوک برتری که تا سال ۲۰۱۱ به بازار معرفی و عرضه شده‌اند، انتخاب شده است که در زیر به ترتیب آمده‌اند:
1- مدل Satallite M645-S4080 از Toshiba: این نوت‌بوک یکی از محصولات جدید شرکت Toshiba در سال 2011 است که امکانات خوبی دارد. این دستگاه دارای نمایشگر LCD با پس زمینه LED و اندازه 14 اینچ است که تصاویر را با وضوح 768×1366 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
این نوت‌بوک مبتنی بر سیستم عامل Windows ۷ است. پردازنده این نوت‌بوک محصول شرکت Intel با مدل Core i۵- ۴۶۰M با سرعت ۵۳/۲ گیگاهرتزی است. ظرفیت
هارد دیسک این محصول 640 گیگابایت بوده و ظرفیت رم آن به 6 گیگابایت می‌رسد.


2- مدل Qosmio X500-S1811 از Toshiba: این نوت‌بوک که به طور ویژه برای کاربران و علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیــوتــری طراحی و تولید شده است، از یک نمایشگر 4/18 اینچی با وضوح تصویر HD بهره می‌برد.
این نوت‌بوک دارای پردازنده Core i۷-۷۴۰QM شرکت Intel بوده و ظرفیت هارد دیسک آن به ۵۰۰ گیگابایت می‌رسد.
این نوت‌بوک ویژه برای طرفداران محتوای چند رسانه‌ای طراحی شده و از رم 4 گیگابایتی هم بهره می‌برد.


3- مدل L710x XPS 17 از Dell: این محصول یکی از جدیدترین نوت‌بوک‌های شرکت Dell است که با نمایشگر بزرگ 3/17 اینچی به بازار عرضه شده است.
این محصول دارای کارت گرافیک GeForce GT ۴۳۵m یک گیگابایتی است. این نوت‌بوک دارای Blu-ray بوده و از پردازنده Core i۵-۴۶۰M هم بهره می‌برد. هارد دیسک این دستگاه ۵۰۰ گیگابایتی بوده و ظرفیت رم آن به ۶ گیگابایت می‌رسد.


۴- مدل Mini ۵۰۱۳ از HP: این محصول یکی از پرفروش‌ترین نت‌بوک‌های بازار است که مشخصــات سخت‌افزاری خوبی دارد. این نت بوک دارای پردازنده Atom N۴۵۰ شرکت Intel بوده و از رم ۲ گیگابایتی و هارد دیسک ۲۵۰ گیگابایتی بهره می‌برد. سیستم‌عامل این دستگاه Windows ۷ بوده و از نمایشگر ۱/۱۰ اینچی با وضوح تصویر ۶۰۰×۱۰۲۴ پیکسلی بهره می‌برد.

5- مدل Vaio VPC-YB15KX/S از Sony: این اولین نوت‌بوک این سری است که مجهــــز به پردازنده AMD دو هستـــه‌ای اســت.
نمایشگر این دستگاه از نوع LCD با اندازه ۶/۱۱ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۷۶۸×۱۳۶۶ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
هارد دیسک این نوت‌بوک 500 گیگابایتی بوده و ظرفیت رم آن به 4 گیگابایت می‌رسد.


6- مدل Inspiron M101z از Dell: این محصول هم یکی از پرفروش‌ترین نوت‌بوک‌های بازار است که از پردازنده AMD Athlon Neo K125 بهره می‌برد. نمایشگر 6/11 اینچی این دستگاه تصاویر را با وضوح 768×1366 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
این دستگاه دارای کارت گرافیکی Radeon mobility HD ۴۲۰۰ بوده و از رم ۲ گیگابایتی بهره می‌برد. هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی، سیستم عامل Windows ۷، بلوتوث و Wi-Fi از دیگر امکانات این نوت‌بوک است.


۷- مدل m۱۷x ۱۰-۱۸۴۷DSB از Alienware: این نوت‌بوک ۱۷ اینچی یکی از پر طرفدارترین نوت‌بوک‌های بازار در میان کاربران و علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری است.
این محصول که با قیمتی نزدیک به 2200 دلار عرضه می‌شود، دارای پردازنده Core 17-740QM با سرعت 73/1 گیگاهرتزی بوده و از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد.
هارد دیسک این محصول ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی داشته و نمایشگر آن تصاویر را با وضوح مناسب ۹۰۰×۱۴۴۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
این دستگاه همچنین مجهز به DVD Burner هم بوده و از کارت گرافیک CrossFireNX یکی گیگابایتی بهره می‌برد.


8- مدل MacBook Pro MC700LL/A از AppleL: این نوت‌بوک که در واقع ارزان‌ترین MacBook بازار است، دارای نمایشگر 3/13 اینچی بوده و از پردازنده دو هسته‌ای Core i5 با سرعت 3/2 گیگاهرتزی بهره می‌برد.
ظرفیت هارد دیسک این محصول ۳۲۰ گیگابایت بوده و ظرفیت رم آن به ۴ گیگابایت می‌رسد.


۹- مدل MacBook Pro MC۷۲۱LL/A از Apple: این محصول ۴/۱۵ اینچی تصاویر را با وضوح ۹۰۰×۱۴۴۰ پیکسلی برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. پردازنده Core i۷ آن به سرعت ۲ گیگاهرتز کار می‌کند و ظرفیت هارد دیسک و رم آن به ترتیب به ۵۰۰ و ۴ گیگابایت می‌‌رسد.


۱۰- مدل MacBook Air از Apple: این نوت‌بوک ۳/۱۳ اینچی یکی از بهترین نوت‌بوک‌های بازار است که توجه کاربران حرفه‌ای را به خودش جلب می‌کند. این محصول از هارد اکسترنال ۲۵۶ گیگابایتی، کارت گرافیک NVIDIA GeForce ۳۲۰M و رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد.

0

بهترین نوت‌بوک‌های سال 2011