همکاران سیستم- شرکت RIM، تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بلک‌بری جدیدترین رقیب رایانه لوحی آی‌پد را به قیمت ۴۹۹ دلار در آمریکا و کانادا روانه بازار کرد. این دستگاه به گفته تحلیلگران می‌تواند یکی از امیدهای بازار رایانه‌‌های لوحی برای رقابت با آی‌پد شرکت اپل باشد. RIM که زمانی بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار خود داشت با عرضه گوشی آی‌فون توسط اپل و سیستم‌عامل آندروید توسط گوگل برتری خود را در بازار موبایل از دست داد.

PlayBook دارای ۴۲۵ گرم وزن، ۱۹۴ میلی‌متر عرض، ۱۳۰ میلی‌متر طول و ۱۰ میلی‌متر ضخامت است. وضوح تصویر نمایشگر ۷ اینچی این رایانه لوحی ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل است. پردازشگر دو هسته‌ای این رایانه لوحی دارای یک گیگاهرتز سرعت ساعت است. همچنین PlayBook دارای حافظه RAM یک گیگابیتی و سیستم‌عامل BlackBerry Tablet OS است.

نسخه منتشر شده کنونی تنها دارای مودم Wi-Fi است ولی در آینده نسخه‌های ۴ G آن نیز به بازار عرضه می‌شوند. دوربین جلوی این رایانه لوحی ۳ مگاپیکسلی با کیفیت ضبط ۱۰۸۰ p است و دوربین عقبی ۵ مگاپیکسلی آن کیفیت HD رزولوشن ۱۰۸۰ p دارد. PlayBook همچنین دارای میکروفن و بلندگوی استریو و خروجی HDMI است.