گوگل به دنبال موفقیت آی‌فون

همــکاران سیستــم- روزنــامه‌نـــــگاران و وبلاگ‌نویسان همیشه دنبال اخبار برخوردها و رقابت بین آندروید گوگل و iOS اپل هستند. اما این بار خبری متفاوت توجه‌ها را به خود جلب کرده است: گوگل از موفقیت پلت‌فرم اپل خوشحال است! کسانی که عمق ماجرا را می‌دانند چندان از این اتفاق متعجب نشده‌اند، چرا که آی‌پد و آی‌فون حجم زیادی از بازدیدهای سایت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و این یعنی خوشحالی گوگل.

دانیل الگری، مدیر آسیا پاسیفیک در این‌باره به یک خبرگزاری گفت: تا هر زمان که آی‌فون موفق است، موفقیت گوگل هم ادامه دارد. هیچ‌گاه آی‌فون را در برابر آندروید ندیده‌ام. آی‌فون برای رشد و پیشرفت گوگل، محرک بسیار نیرومندی است. همچنین بسیاری از ابزارها و نرم‌افزارها به واسطه آی‌فون فروخته شده‌اند... ما از رشد آی‌فون خیلی سود کرده‌ایم.

اما ماجرا طرف دیگری هم دارد: سیستم عامل iOS اپل رشد بالاتری از موفقیت آی‌فون به‌دست آورده است و اگر در تحلیل‌ها آی‌فون و آی‌پد را با هم در نظر بگیریم، به نبرد اپل با آندروید گوگل و دشمنی با این سیستم عامل می‌رسیم.

البته در حال حاضر کنار زدن اپل در لیست علاقه‌مندی‌های گوگل نیست و گوگل به این موضوع نمی‌پردازد که پیش از این چقدر علاقه‌مند بود تا موبایل‌های OS اپل در صدر بازار جهانی نباشند!

گوگل پیش از این نیز اعلام کرده بود که آی‌فون اپل نقشی اساسی در رشد جست‌وجوهای تحت وب موبایل‌ها ایفا می‌کند. در نتیجه از گفته‌هایی که اخیرا در رسانه‌های عمومی پخش می‌شود، نظیر آنچه مدیر آسیا پاسیفیک بیان کرده است، نباید شگفت زده شویم.