سیستم‌‌عامل متن‌باز آندروید گوگل از مشکلات زیادی رنج می‌برد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به حضور هکرها، طراحان بدافزارها و دیگر تولیدکنندگان برنامه‌های مخرب اینترنتی اشاره کرد. محققان دانشگاه کارولینای شمالی به منظور افزایش ایمنی سیستم‌عامل آندروید نرم‌افزاری تولید کرده‌اند که از تمامی اطلاعات شخصی کاربر در گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به آندروید محافظت می‌کند و ایمنی کامل برای این اطلاعات را به وجود می‌آورد.

این محققان در تلاشند تا گوگل را متقاعد کنند برای آندروید روی این فناوری جدید کار کند و در نسخه‌های جدید سیستم‌عامل، آن را در اختیار کاربران بگذارد. شرکت گوگل هنوز هیچ خبری مبنی بر استفاده یا عدم استفاده از فناوری مذکور منتشر نکرده است.

این نرم‌افزار امنیتی که با نام Taming Information-Stealing Smartphone Applications یا (TISSA) شناخته می‌شود، امکان کنترل بیشتر اطلاعات را برای صاحبان گوشی‌های هوشمند آندرویدی بارگذاری یا انتشار فایل‌های اینترنتی فراهم می‌کند و به مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار امکان می‌دهد برنامه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری را ارائه دهند.

حالت‌های امنیتی این نرم‌افزار «قابل اعتماد»، «بی‌نام»، «ساختگی» و «تهی» نام دارند که هر یک از آنها ابزارهای متفاوتی را برای محافظت از اطلاعات در اختیار کاربر می‌گذارند تا بتوانند به کلیه ابزارهای ایمنی موجود برای مقابله با حملات اینترنتی دسترسی داشته باشند و به طور کامل از اطلاعات خود محافظت کنند.

نرم‌افزار TISSA همچنین می‌تواند براساس نیاز ابزار مربوطه شرایط خود را تغییر دهد. به عنوان مثال، در یک ابزار مربوط به اعلام وضعیت آب و هوایی این سیستم می‌تواند اطلاعات کلی در این زمینه را پوشش دهد و بر اساس محل موقعیت جغرافیایی کاربر اطلاعات مورد نظر او را در اختیارش بگذارد.