کارت حافظه جدید برای انتقال بی‌سیم عکس

بازار دیجیتال- شرکت Eye-Fi که تولید کننده کارت‌های حافظه با قابلیت انتقال اطلاعات به صورت بی‌سیم است، به تازگی یک محصول جدید را به بازار معرفی کرده است. این محصول جدید یک کارت حافظه با نام Mobile X۲ است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت بی‌سیم عکس‌هایی را که به وسیله دوربین‌های دیجیتال ثبت می‌کنند، به محصولات و دستگاه‌های دیجیتال همراه مانندiPhone ، iPad و گوشی‌ها و تبلت‌های آندروید ارسال کنند. برای این کار کافی است این کارت حافظه را در دستگاه دیجیتال همراه‌تان قرار داده و نرم‌افزار دریافت فایل را روی گوشی موبایل یا تبلت خودتان نصب کنید. با این کار یک ارتباط بی‌سیم بین دوربین و دستگاه همراه شما برقرار می‌شود و به این ترتیب با گرفتن هر عکس، یک نسخه از آن را در تبلت یا موبایل خود خواهید داشت.

این وسیله برای کاربران خانگی و حرفه‌ای کاملا کاربردی است. کاربران خانگی اگر بخواهند می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار Photoshop Express هم بلافاصله همان عکس‌ها را روی iPad خودشان ویرایش کرده و روی اینترنت به اشتراک بگذارند، اما این قابلیت برای افرادی که عکاسی خبری می‌کنند بسیار مهم‌تر است، چون همیشه می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که در صورت از دست دادن عکس‌های روی کارت دوربین دیجیتال‌شان یک کپی از همان عکس‌ها را روی گوشی موبایل‌شان دارند.

شرکت Eye-Fi اعلام کرده است که این کارت ۸ گیگابایتی را به تازگی و با قیمت ۸۰ دلار از این هفته به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد.