از زمان اعلام همکاری نوکیا با مایکروسافت اخبار و شایعات زیادی راجع به گوشی‌هایی که قرار است با همکاری این دو شرکت تولید و راهی بازار شود، منتشر شده، اما به تازگی اطلاعات دقیق‌تری درباره گوشی‌های جدید نوکیا منتشر شده که از سری W در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. تیمی که کار طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون هفت را به عهده دارد «Microkia» نامیده می‌شود و قرار است گوشی‌هایی از سری w با نام‌های W۷ و W۸ راهی بازار تلفن همراه کنند.

براساس اطلاعاتی که درباره این دستگاه‌ها منتشر شده هر دو این گوشی‌ها شبیه X۷ و N۸ نوکیا خواهند بود. گفته می‌شود W۷ غیر از سیستم‌عامل شباهت بسیاری به X۷ دارد. این گوشی دارای صفحه نمایش WVGA است، دوربین هشت مگاپیکسلی دارد و از پردازنده QSD۸۲۵۰ کوالکام بهره می‌برد. ظاهرا W۷ اولین دستگاهی از برند نوکیا خواهد بود که به سیستم‌عامل ویندوز فون هفت تجهیز می‌شود. بر اساس این گزارش، نوکیا قصد دارد سه ماهه چهارم سال جاری اولین گوشی مبتنی بر سیستم‌عامل مایکروسافت را در دسترس کاربران قرار دهد، اما انتظار می‌رود این گوشی تا سال ۲۰۱۲ راهی بازار نشود.

ظاهرا نوکیا در حال برنامه‌ریزی برای تولید ۱۲ مدل گوشی با پشتیبانی از ویندوز فون هفت در طول سال ۲۰۱۲ است که اکثر این گوشی‌ها علاوه بر صفحه نمایش لمسی دارای صفحه کلید کامل QWERTY خواهند بود و پردازنده قدرتمندتری نسبت به گوشی‌های پیشین نوکیا روی آنها قرار می‌گیرد.