حذف دایل آپ با تولد اپراتور چهارم

معاون صدور پروانه رگولاتوری از حذف دایل‌آپ و تولد اپراتورهای مجازی با راه‌اندازی اپراتور چهارم خبر داد. لطف‌الله سبوحی با اعلام این خبر گفت: «مصوبه اپراتور چهارم از هیات دولت رسیده و در کمیسیون تنظیم مقررات در حال طرح و کلیات پروانه در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح شده است و پس از نهایی شدن و تصویب آن در کمیسیون، باقی کارها انجام می‌شود.»

وی ادامه داد: «شبکه فیبر نوری باعث حذف دیگر فعالان این بازار نخواهد شد و با این شبکه دیگر کسی به اینترنت دایل آپ نیاز نخواهد داشت.» به گفته وی گام بعدی تصویب رومینگ شبکه‌ها در کمیسیون تنظیم مقررات و راه‌اندازی اپراتور سوم، تعریف اپراتورهای مجازی است. او افزود: «نخست باید بحث استفاده از رومینگ شبکه‌ها (National Roaming) و قوانین و مشخصات استفاده از شبکه دیگران مشخص شود که در حال مطالعه روی این مقوله هستیم.»

وی در خصوص اینکه با توجه به شرایط، ورود اپراتورهای مجازی و محقق شدن این موضوع تا حداقل چند سال آینده بعید به نظر می‌رسد، بیان کرد این امر نشدنی نیست؛ اپراتور با خدماتی که ارائه می‌کند جای خود را پیدا می‌کند و مردم نیز از بسیاری چیزها استقبال می‌کنند. شاید اپراتور مجازی را یکی از اپراتورها تولید کند؛ ممکن است اپراتورهای فعلی، چند اپراتور را تولید کنند.

سبوحی در حالی صحبت از راه اندازی شبکه فیبرنوری و حذف اینترنت دایل‌آپ می‌کند که هفته گذشته مدیرعامل گروه پیشگامان کویر یزد اعلام کرد اجرای این پروژه به دلیل تغییر مدل تجاری آن از سوی مسوولان متوقف شده است.