سه گوشی جدید از نوکیا در راه بازار

نوکیا به تازگی خبر از عرضه سه مدل گوشی جدید به بازار را داده است که بر این اساس عرضه گوشی E۷ این برند به بازار ایران هم‌اکنون آغاز شده است. نوکیا E۷ اولین گوشی هوشمند نوکیا با صفحه‌نمایش لمسی و خازنی ۴ اینچ است. این گوشی با برخورداری از صفحه‌نمایش AMOLED ClearBlack بهترین کیفیت را در میان سایر گوشی‌های سری تجاری دارد. نوکیا E۷ از صفحه‌کلید QWERTY کامل (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) و دسترسی سریع به برنامه‌های کاربردی متنوع از روی صفحه‌نمایش، برخوردار است. نوکیا E۷ ظریف‌ترین طراحی ممکن را در میان گوشی‌های هوشمند تجاری دارد و در ساخت آن از مواد اولیه مرغوبی استفاده شده است. امکانات مسیریابی برای رانندگان و عابران پیاده در ۸۰ کشور نیز توسط نرم‌افزار Ovi Maps برای این گوشی فراهم شده است. از قابلیت‌های دوربین ۸ مگاپیکسل نوکیا E۷ می‌توان به کیفیت تصویربرداری HD، امکان ویرایش فایل‌های ویدئویی و عکس، صدای دالبی دیجیتال ساراند و سینمایی و فلاش LED دوتایی اشاره کرد.

برخورداری از سیستم‌عامل Symbian، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۱ گیگابایت RAM و رادیو FM و فرستنده رادیویی از دیگر امکانات نوکیا E۷ هستند. نوکیا E۷ باتری ۱۲۰۰ میلی‌آمپر BL-۴D دارد که امکان ۹ ساعت مکالمه مداوم و ۱۸ روز استندبای را فراهم می‌کند.

همچنین این شرکت فنلاندی به تازگی خبر از عرضه دو مدل E۶ و X۷ را داده است. نوکیا این دو گوشی هوشمند را برای کاربران تجاری و علاقه‌مندان به سرگرمی معرفی کرد. این دو گوشی اولین تلفن‌های هوشمندی هستند که از نرم‌افزار سیمبین به روز شده برخوردار هستند. در این نسخه آیکون‌ها جدید شده‌اند و قابلیت استفاده افزایش یافته است؛ مثلا تایپ متن بهتر و مرورگر پرسرعت‌تر شده است. علاوه بر این، Ovi Maps نیز رنگ و رویی تازه پیدا کرده است. بو هارلو رییس کسب و کار گوشی‌‌های هوشمند نوکیا گفت: «با معرفی این دو گوشی جدید که هر دو آنها تجربه کاربری زیباتر و ملموس‌تری دارند، در واقع ما در حال قوی‌کردن مجموعه گوشی‌های هوشمندمان هستیم. این تجربه کاربری به زودی برای مدل‌های نوکیا N۸، نوکیا E۷، نوکیا C۷ و نوکیا ۰۱ C۶-ا نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.» وی افزود: «ما اطمینان داریم که با عرضه این محصولات جدید و تعداد گوشی‌های سیمبین بیشتر و همچنین بهبود کاربری در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم مشتریان کنونی گوشی‌های هوشمند نوکیا را حفظ کرده و کاربران جدید و تازه‌کار گوشی‌های هوشمند را به خود جذب کنیم.»