همراه اول به مشترکان دائمی خود که نسبت به دوره گذشته، افزایش مکالمه خواهند داشت پنج درصد تخفیف می‌دهد. همراه اول با ارسال نمابری به کاربرانش گفت: مشترکان همراه اول اگر قصد دارند در این دوره نسبت به دوره قبل با شماره همراه اول افزایش مکالمه داشته باشند می‌توانند با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۹۹۶۳۰۰۰ از این تخفیف ۵ درصدی طرح میلاد ۲ بهره‌مند شوند. مشترکان فرصت دارند تا روز دهم اردیبهشت‌ماه این پیامک بدون متن را به سامانه ۹۹۶۳۰۰۰ ارسال و از این امتیاز استفاده کنند. همراه اول در حدود ۱۷ میلیون سیم‌کارت دائمی در سراسر کشور واگذار کرده است. این درحالی است که بر اساس آمارها مشترکان دائمی تلفن همراه به طور متوسط ماهانه ۳۰ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنند که این تخفیف همراه اول برای مشترکانش هزار و پانصد تومان می‌شود.

امکان مجدد همکاری اپراتور سوم با طرف فرانسوی

مدیرکل برند و رابط عمومی اپراتور سوم با بیان اینکه مهلت قرارداد شرکت فرانسوی سفره کام با اپراتور سوم تلفن همراه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، اعلام کرد: امکان مجدد همکاری اپراتور سوم با این مشاور خارجی وجود دارد.شاهین آرپناهی در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه قرارداد شرکت سفره کام با اپراتور سوم به روزهای پایانی خود نزدیک است، اعلام کرد: بعد از پایان قرارداد مذاکره ادامه همکاری را با این شرکت خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه پیاده‌سازی و عملیاتی ساختن شبکه نسل سوم تلفن همراه یک تجربه جدید و بدون تکرار در صنعت مخابرات کشور است، خاطرنشان کرد: طبیعی است از مشاوران گوناگونی در دیگر بخش‌های پروژه استفاده کنیم که این مشاوران می‌توانند هم از شرکت‌های خارجی و هم داخلی باشند. آرپناهی افزود: هدف اصلی از همکاری با شرکت سفره کام استفاده از تجربیات این شرکت برای لانچ و پیاده‌سازی شبکه نسل سوم تلفن همراه در کشور بود.

در اوایل سال گذشته شرکت تامین تله‌کام به منظور طراحی شبکه و انتخاب وندور با شرکت SOFRECOM فرانسه که زیرمجموعه اپراتور اورنج فرانسه است قرارداد همکاری منعقد کرد.

مذاکره پست با اپراتورها برای اعلام پیامکی کدپستی ده رقمی

مجتبی نصیری با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی کدپستی ده رقمی شهروندان از طریق پیامک از لحاظ فنی در شبکه پستی آماده است، گفت: مکاتباتی با اپراتورهای تلفن همراه صورت گرفته و منتظر پاسخ آنها هستیم. وی با اشاره به هزینه ارائه این سرویس گفت: هنوز وضعیت اینکه هزینه و تعرفه استفاده از این سرویس از کارکرد تلفن همراه مشترک کسر و یا توسط شرکت پست پرداخت شود، مشخص نیست. نصیری گفت: چنانچه اپراتورهای تلفن همراه با کسر هزینه از جانب مشترک موافقت نکنند، شرکت پست در این باره تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه کدپستی ده رقمی در هر مکان ثابت است و هرگونه تغییر در شرح نشانی، در بانک اطلاعات کدپستی اعمال می‏شود، اعلام کرد: نشانی موجود در بانک اطلاعات کدپستی ده رقمی به روزرسانی شده و آخرین وضعیت مکان‏های مورد نظر مانند بیمارستان‏ها، مراکز فرهنگی، اقتصادی و سایر کارگاه‏های خدماتی یا تجاری را در محدوده مورد نظر تعیین و در اختیار آنان قرار دهد و با توجه به توسعه تکنولوژی امکان ارائه این‌گونه اطلاعات از طریق اینترنت یا تلفن همراه نیز امکان‏پذیر است.

چندی پیش شرکت پست تهران سامانه تلفنی ۱۴۰ را برای اطلاع شهروندان از کدپستی ۱۰رقمی راه‌اندازی کرده است و تهرانی‌ها می‌توانند با تماس تلفنی با واحد ۱۴۰ و ارائه شماره تلفن خود نسبت به دریافت کدپستی ۱۰رقمی اقدام کنند.در همین حال از طریق پیام کوتاه، افراد با تلفن همراه خود شماره تلفن محلی را که قصد دارند کدپستی ده رقمی آن را بدانند به سامانه مورد نظر ارسال کرده، سپس با دریافت پیامکی ازکد پستی مورد نظرخودآگاه می‌شوند.