معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات با اشاره به تغییر نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری گفت: قیمت‌ برخی خدمات مخابراتی و اینترنتی در سال جاری تغییر خواهد کرد. سیدحسن رضوانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به تغییر نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری، قیمت خدمات ارتباطی اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت در سال جاری تغییراتی خواهد داشت. معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برای مثال تاکنون قیمت سیم‎کارت‌های صفر همراه اول با احتساب ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۱۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان بود که اکنون با تغییر نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین درصدی از قیمت اینترنت نیز شامل هزینه مالیات بر ارزش افزوده می‌شود که به این ترتیب در قیمت اینترنت نیز تغییرات جزئی ایجاد خواهد شد. رضوانی تصریح کرد: باید در نظر داشت که تغییر نرخ مالیات بر ارزش افزوده تنها بر خدمات و کالاهایی که دارای این هزینه باشند، تاثیر می‌گذارد و برای مثال در قیمت سرویس‌های مکالمه بی‌تاثیر است.

معاون رگولاتوری اظهار داشت: با توجه به تغییر برخی قیمت‌ها، شاید رگولاتوری لیستی از قیمت‌های جدید تغییر یافته از نرخ مالیات بر ارزش افزوده را روی سایت بگذارد. رضوانی ادامه داد: شرکت‌ها از ابتدای سال جاری قیمت‌ها را اصلاح می‌کنند و با توجه به اینکه این تغییر قیمت یک قانون است، در صورت‌های مالی و حسابرسی مالیاتی ملزم به اجرا هستند.

چگونگی تعویض یا حذف آوای انتظار برای مشترکان همراه اول

مدیرکل امور مشترکان همراه اول گفت: مشترکانی که سرویس آوای انتظار برایشان فعال است، برای تعویض آهنگ، باید از سایت http://rbt.mci.ir کد آهنگ انتخابی خود را برداشته و به شماره ۸۹۸۹ ارسال کنند.

بنابراین گزارش، با طولانی شدن فعالیت‌ آزمایشی سرویس آوای انتظار، همراه اول در راستای انجام آخرین آزمایش‌ها‌‌ و بررسی‌ها، بار دیگر این سرویس را برای تعداد دیگری از مشترکان که صورتحساب‌های خود را به صورت اینترنتی یا در موعد مقرر پرداخت کرده‌اند، فعال کرده است. بر این اساس، با فعال‌سازی سرویس آوای انتظار، پیامکی با این مضمون که «مشترک گرامی سرویس آوای انتظار به صورت رایگان برای شما فعال شد؛ در صورت عدم تمایل، برای غیرفعال‌‌سازی عدد ۵ (لاتین) را به شماره ۸۹۸۹ ارسال کنید» برای مشترک ارسال می‌شود. با توجه به اینکه اخیرا این سرویس برای تعداد محدودی دیگر از مشترکان همراه اول فعال شده و در پیامک اطلاع‌رسانی و آموزشی آن نیز صحبتی از نحوه تغییر آهنگ به میان نیامده، سوالی که از سوی بسیاری از مشترکان همراه اول مطرح می شود، این است که در صورتی که آهنگ باب میل مشترک نباشد، با توجه به فعال‌سازی رایگان سرویس، آیا امکان تعویض آهنگ وجود دارد و آیا تعویض آهنگ مشمول پرداخت هزینه خواهد شد؟.

علی حمیدی در این خصوص، گفت: امکان تعویض آهنگ سرویس آوای انتظار فراهم است و تغییر آهنگ فعلا برای مشترکان هزینه‌دار نیست؛ اما برنامه داریم که به زودی هزینه دار شود. مدیرکل امور مشترکان همراه اول در خصوص نحوه تغییر آهنگ، گفت: مشترکانی که سرویس آوای انتظار برایشان فعال است، برای تعویض آهنگ، باید از سایت http://rbt.mci.ir کد آهنگ انتخابی خود را برداشته و به شماره ۸۹۸۹ ارسال کنند.