تعداد کاربران اینترنت پرسرعت به یک میلیون نفر رسید

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،‌ تعداد کاربران اینترنت پر سرعت در کشور را یک میلیون نفر اعلام کرد. حسن رضوانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این یک میلیون کاربر شامل مشترکان ADSL (اتصال به اینترنت از طریق تلفن) و وایمکس (اینترنت بی‌سیم) می‌شود که خدمات خود را از شرکت مخابرات و سایر شرکت‌های خصوصی دریافت می‌کنند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی زیرنظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.

از سوی دیگر، شرکت فناوری اطلاعات تعداد کاربران ADSL را در سال ۱۳۸۸ یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

در آخرین گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران (وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) مربوط به آمار و اطلاعات سال ۱۳۸۸، تعداد کاربران اینترنت در کشور ۱۸ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۱۶۶ نفر اعلام شده است.

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سال گذشته و بارها به وجود ۳۲ میلیون کاربر اینترنت در کشور اشاره کرده است.

بر اساس اطلاعات مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) که یک مرکز وابسته به سازمان فناوری اطلاعات ایران است، ضریب نفوذ اینترنت کشور در سال ۱۳۸۸ به ۵/۲۶ درصد رسید، یعنی از هر ۱۰۰ نفر ایرانی بالای شش سال، ‌حدود ۲۶ نفر به اینترنت دسترسی دارند.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت متما، تعداد کاربران اینترنت دایل آپ (اتصال به اینترنت از طریق خط تلفن و کارت اینترنتی) در کشور طی سال گذشته هفت میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۱۳ مورد بود.

این گزارش، تعداد کاربران اینترنت پرسرعت ADSL را یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر اعلام کرده است. براساس این گزارش، چهار میلیون و ۲۷۴ هزار مشترک تلفن همراه نیز از طریق سیستم GPRS (اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه) به اینترنت متصل و میزان اتصال از طریق فیبر نوری محل کار پنج میلیون و ۶۷۰ هزار مورد عنوان شده است.

در بخش دیگری از گزارش مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، ضریب نفوذ اینترنت در سال۱۳۸۷ معادل ۸/۲۱ درصد و جمع کل تعداد کاربران ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام شده است.