رایانه لوحی دل؛ شاید وقتی دیگر

همکاران سیستم- برخلاف اخبار انتشار یافته، خبری از عرضه رایانه لوحی دل تا قبل از پاییز نیست. دل اعلام کرد که حداقل تا پاییز ۲۰۱۱ رایانه‌های لوحی تحت سیستم‌عامل ۷ خود را به بازار عرضه نخواهد کرد. این شرکت همچنان شجاعت اچ پی و اسوس برای تولید و انتشار رایانه لوحی تحت سیستم‌عامل ۷ را ندارد و در حال بررسی بیشتر است.

ویندوز ۷ چندان مناسب و سازگار با رایانه‌های لوحی نیست. اچ پی از اولین تولیدکنندگانی بود که ژانویه ۲۰۱۰ اولین مدل از این نوع رایانه‌ها را عرضه کرد. رایانه لوحی اچ پی اسلیت توسط شخص استیو بالمر معرفی شد.

ویندوز ۷ روی رایانه‌های شخصی عملکرد بسیار خوبی دارد؛ اما قابلیت سازگاری آن با رایانه‌های لوحی مناسب نیست. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان به سمت سیستم عامل رقیب آن آندروید گوگل کشیده شدند.

مایکروسافت در حال کار بر روی این مشکل است؛ اما تا قبل از عرضه ویندوز ۸ راه‌حل اساسی عرضه نخواهد کرد. تصمیم دل برای تولید سیستم‌عامل ویندوز ۷، برای مایکروسافت بار تبلیغاتی خوبی داشت و می‌توانست ادعا کند که این ویندوز برای رایانه‌های لوحی نیز مناسب است.

رایانه لوحی ۱۰ اینچی دل زمان مناسب بازگشایی مدارس برای عرضه را از دست داد؛ اما می‌تواند به بازار کریسمس ۲۰۱۲ امیدوار باشد.