رقابت سایه به سایه پالم و ریم با آندروید

در سه ماهه منتهی به فوریه ۲۰۱۱ سیستم‌عامل آندروید توانسته سهم ۲۶ درصدی خود را در آمریکا به ۳۳ درصد برساند، اما رقبای جدید هم در تلاش برای مقابله با این محصول هستند. به گزارش بیزینس ویک، تحقیقات comScore نشان می‌دهد Research In Motion طی این مدت ۶/۴ درصد از سهم و بازار خود را از دست داده و این رقم به آندروید رسیده است. سهم Research In Motion تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بلک‌بری از ۵/۳۳ درصد در نوامبر سال ۲۰۱۰ به ۹/۲۸ درصد در فوریه سال ۲۰۱۰ کاهش یافته است.

آندروید موفق شده بخشی از سهم مایکروسافت و پالم را هم به خود اختصاص دهد. سهم مایکروسافت از دنیای سیستم‌عامل‌های همراه از ۹ به ۷/۷ درصد و سهم پالم از ۹/۳ به ۸/۲ درصد کاهش یافته است.

با این حساب اگرچه آندروید فعلا روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد، اما برخی مشکلات این سیستم عامل و به خصوص نقص‌های امنیتی آن نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. باید توجه داشت که این آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند در درازمدت بر سهم آندروید از بازار تاثیر منفی بگذارد. علت اصلی موفقیت آندروید در حال حاضر این دانسته شده که این سیستم‌عامل هم روی گوشی‌های هوشمند و هم روی تبلت‌ها به خوبی عمل می‌کند، حال آنکه دیگر سیستم‌عامل‌های رقیب تا این حد منعطف نیستند.