بازار دیجیتال- همراه با افزایش تقاضای کاربران برای استفاده از محصولاتی مبتنی بر تکنولوژی‌های جدید، بازار جهانی تلویزیون همچنان به رشد خودش ادامه می‌دهد.

در این میان اما تلویزیون‌های LED گویا با اقبال خوبی در بازارهای مختلف مواجه شده‌اند.
آمار و تحقیقات هم این موضوع را تایید می‌کنند، تا جایی که این آمار نشان می‌دهند بازار جهانی تلویزیون‌های LED در سال 2010 با رشد سالانه 67 درصدی به ارزش صادرات 8 میلیارد دلاری رسیده است.
این روند رشد گویا قرار است همچنان ادامه پیدا کند. کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که بازار جهانی تلویزیون‌های LED تا پایان سال ۲۰۱۱ با رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۰ به ارزش ۸/۱۰ میلیارد دلاری خواهد رسید.
به این ترتیب انتظار می‌رود بازار این تلویزیون‌ها‌ در سال 2011 با رشد 49 درصدی در حجم صادرات جهانی همراه بوده و تا پایان سال حدود 62 میلیارد دستگاه تلویزیون LED به سرتاسر دنیا صادر شوند.
این آمار را موسسه تحقیقاتی IMS Research به تازگی اعلام و منتشر کرده است. همین موسسه اعلام کرده است که در سال‌های اخیر درآمد حاصل از فروش جهانی تلویزیون با سرعت بسیار بیشتری نسبت به محصولات دیجیتال دیگر افزایش پیدا کرده است.
به عقیده بعضی از کارشناسان تلویزیون‌های LED سهم قابل توجهی از این درآمد را به خودشان اختصاص داده‌اند. به این ترتیب درآمد حاصل از فروش جهانی تلویزیون در سال 2010 رشد 97 درصدی یا 3/4 میلیارد دلاری را تجربه کرده است.


در حقیقت تلویزیون‌های LED در سال ۲۰۱۰ بیش از ۵۱ درصد از کل صادرات پنل‌های تلویزیونی به سرتاسر دنیا را در اختیار داشته‌اند.
از طرفی انتظار می‌رود این اتفاق برای بازار مانیتور هم تکرار شده و این محصولات در سال 2011 رشد 57 درصدی را برای خودشان به ثبت برسانند.
«راس یانگ» یکی از تحلیل‌گران موسسه IMS Research در این مورد می‌گوید: «انتظار می‌رود رشد بازار تلویزیون‌های LED در فصل اول سال ۲۰۱۱ و بعد از رکود این بازار در نیمه دوم سال ۲۰۱۰، به تدریج آغاز شود. این روزها نمایشگرهای LED علاوه بر تلویزیون‌ها، در بازار محصولات دیگری مانند نوت‌بوک‌ها و مانیتورها هم پر طرفدارند».
فعالان و کارشناسان بازار هم اعلام کرده‌اند که شرکت‌های تولید کننده برای همراهی با سلیقه خریداران و کاربران، به تولید نمایشگرهای LED به خصوص در بازار تلویزیون تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند.
در این میان اما این موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرده است که در فصل اول سال ۲۰۱۱ شرکت Samsung بیشترین تلویزیون‌های LED را تولید و به بازار عرضه کند. این در حالی است که در فصل اول سال ۲۰۱۰ این جایگاه در اختیار شرکت LG قرار داشت.
آمار نشان می‌دهند که میزان نفوذ LED در بازار LCD هم در حال افزایش است، تا جایی که تعداد تلویزیون‌های LCD با پس زمینه LED که در فصل چهارم سال 2010 به سرتاسر جهان صادر شده‌اند به 6/16 میلیون دستگاه رسیده است.
موسسه تحقیقاتی DispalySearch اعلام کرده است که ضریب نفوذ LED در تلویزیون‌های LCD از ۲ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۹ درصد در فصل اول سال ۲۰۱۰، ۱۹ درصد در فصل دوم سال ۲۰۱۰، ۲۶ درصد در فصل سوم سال ۲۰۱۰، ۲۹ درصد در فصل چهارم سال ۲۰۱۰ و ۲۱ درصد برای کل سال ۲۰۱۰ افزایش پیدا کرده است. بر اساس این آمار میزان نفوذ پس زمینه‌های LED در تلویزیون‌های LCD در فصل اول سال ۲۰۱۱ برابر ۳۶ درصد بوده است و انتظار می‌رود این میزان تا فصل چهار امسال به رشد ۶۲ درصدی برسد.