دو دوربین جدید برای کاربران حرفه‌ای و مبتدی

بازار دیجیتال- شرکت Canon به تازگی دو دوربین عکاسی دیجیتال جدید را به بازار این محصولات معرفی کرده است. این شرکت دو دوربین جدید کامپکت و حرفه‌ای را برای کاربران مختلف به بازار معرفی کرده است. دوربین کامپکت جدید این شرکت که با مدل SX۲۲۰ HS به بازار معرفی شده، قابلیت‌های متنوعی دارد. این دوربین که در اواسط ماه فوریه به بازار معرفی شده است، امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین مجهز به حسگر CMOS بوده و حداقل و حداکثر فاصله کانونی آن به ترتیب به ۲۸ و ۳۹۲ میلیمتر می‌رسد.

این دوربین جدید امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر را داشته و حداکثر سرعت شاتر آن برابر ۱ به ۳۲۰۰ ثانیه می‌رسد. دوربین مدل SX۲۲۰ HS حداکثر حساسیت ۳۲۰۰ را در هنگام عکاسی داشته و حداقل فاصله فوکوس آن به ۵ سانتیمتر می‌رسد. این محصول مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های SD، SDHC، SDHX، MMC و MMC plus را دارد.

این دوربین دارای نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۱۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. دوربین SX۲۲۰ HS همچنین قابلیت فیلمبرداری با وضوح HD و برابر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه دارد و امکان عکاسی پیاپی با سرعت ۲/۳ فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین دارای یک پورت HDMI و USB ۲.۰ است و ابعاد بدنه آن به ۳۳×۵۹×۱۰۶ میلیمتر می‌رسد.

دوربین حرفه‌ای مدل EOS ۱۱۰۰D هم محصول جدید دیگر این شرکت است که همراه با مدل قبلی در روزهای میانی ماه فوریه به بازار معرفی شده است. این دوربین هم دارای حسگر CMOS بوده و امکان عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۲ مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد.

این محصول دارای حداقل و حداکثر حساسیت به ترتیب ۱۰۰ و ۶۴۰۰ در هنگام عکاسی بوده و بدنه‌ای نسبتا کوچک و جمع و جور دارد.

درست به همین دلیل هم هست که بسیاری از کارشناسان بازار دوربین‌های دیجیتال، سری ۱۰۰ دوربین‌های شرکت Canon بیشتر با هدف عکاسان خانم طراحی و تولید می‌شوند.

این دوربین که در دو رنگ مشکی و قرمز طراحی شده است، دارای ضریب فاصله کانونی ۶/۱ است.

حداقل و حداکثر سرعت شاتر این دوربین به ترتیب برابر ۳۰ ثانیه و ۱ به ۴۰۰۰ ثانیه است. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را هم به کاربرانش می‌دهد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

دوربین EOS ۱۱۰۰D همچنین امکان فیلمبرداری HD و برابر ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت ۳ فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین دارای پورت USB ۲.۰ بوده و مجهز به تایمر اتوماتیک ۲ تا ۱۰ ثانیه هم هست.

ابعاد بدنه این دوربین برابر ۷۸×۱۰۰×۱۳۰ میلیمتر بوده و وزن آن به ۹۵۸ گرم می‌رسد. با این همه اما شرکت Canon هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این دوربین‌های جدیدش را اعلام و منتشر نکرده است.