شهرام شریف
روزی نیست که جهان تکنولوژی نرم‌افزار جدیدی را به جهان عرضه نکند. در این ستون می‌خواهیم نرم‌افزارهایی را معرفی کنیم که شاید در میان هیاهوهای جهان فناوری اطلاعات چندان به چشم نمی‌آیند؛ اما در عین حال هرکدام می‌توانند در عین کاربرد، نماد تحولی باشند که به سرعت پیرامون ما در حال رخ دادن است.

جهان نرم‌افزارهای کامپیوتری و به خصوص نرم افزارهای موبایل را که ورق می‌زنیم انبوهی از نرم‌افزارهای هشدار دهنده به چشم می‌خورند. اما فرق این نرم افزار هشدار دهنده در این است که شما را زمانی از خواب بیدار می‌کند که ممکن است در خواب عمیق فرو رفته‌ باشید.
کافی است آیفون یا آی پاد تاچ خود را هنگام خواب کنار خود قرار دهید. این نرم افزار با استفاده از accelerometer موجود در دستگاه هر گونه حرکت شما را در خواب ثبت کرده و بر اساس آن نتیجه می‌گیرد که شما در خواب عمیق قرار دارید یا خواب سبک. حرکت درون چرخه خواب عمیق و خواب سبک در طول زمان خواب ادامه دارد و این نرم‌افزار قادر به ثبت نوسانات مربوط به خواب هر شخص است. بدترین حالت برای بسیاری از ما بیدار شدن در زمانی است که در خواب عمیقی به سر می‌بریم به همین دلیل به توصیه تولیدکنندگان این نرم‌افزار اگر در زمانی که در حالت کم هوشیار خواب قرار داریم بیدار شویم بسیار سرحال تر خواهیم بود.
حالا این نرم افزار بر اساس زمان بیدارباشی که شما قبلا به آن داده‌اید و محاسبه اینکه هم‌اکنون در مرحله کم هوشیار خواب هستید، شما را بیدار می‌کند. در عین حال می‌توانید گراف مربوط به خواب خود را با دوستانتان روی فیس بوک یا از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.
نام نرم افزار: Sleep Cycle
قیمت : 99 سنت
دستگاه: آیفون، آی‌پاد تاچ