غلبه تبلت‌های آندرویدی بر iPad تا سال 2012

بازار دیجیتال- تبلت محبوب شرکت Apple یعنی iPad هر روز فضای رقابتی‌تری را در بازار این محصولات ایجاد می‌کند. درست به همین دلیل هم هست که شرکت‌های بزرگ و فعال بازار کامپیوترهای شخصی مانند HP، LG و Samsung سعی دارند سهم بیشتری را از بازار تبلت‌ها در اختیار بگیرند. این شرکت‌های بزرگ در حقیقت تصمیم دارند با تکیه بر بازار پر رونق آندروید، سلطه iPad بر بازار را از بین ببرند.

به این ترتیب است که کارشناسان و تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی کرده‌اند که Apple رهبری خودش بر بازار جهانی تبلت‌ها را تا اوایل سال ۲۰۱۲ از دست می‌دهد.

این اتفاق می‌تواند باعث کاهش چشمگیر قیمت‌ها در این بازار شود و در نهایت این روند به نفع مصرف‌کنندگان تمام شود.

یکی از این تحلیل‌گران معتقد است که تا پایان سال ۲۰۱۲ تبلت‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید به سرعت بر بازار پررونق iPad غلبه کرده و سهم بازار آن را می‌گیرند.

بر اساس آخرین آمار در حال حاضر از هر ده دستگاه تبلت فروخته شده در بازار جهانی، نه دستگاه را iPad در اختیار دارد. این در حالی است که هر روز به تعداد رقبای این محصول محبوب در بازار افزوده می‌شود.

اخبار جدید نشان می‌دهند که به زودی و در چند ماه آینده شرکت‌های RIM، LG، Asus، Acer و HP تبلت‌های جدید خود را به عنوان رقبای جدی برای iPad روانه بازارهای جهانی خواهند کرد. این شرکت‌ها تصمیم دارند برای رقابت بیشتر با iPad محصولات جدید خودشان را با قیمت‌های ارزان‌تر به بازار عرضه کنند.