تیمی از دانشمندان موسسه تکنولوژی جورجیا به سرپرستی «ژوانگ لین وانگ» در نمایشگاه انجمن شیمی آمریکا نانوفناوری جدیدی را معرفی کردند که قادر است با استفاده از حرکات بسیار کوچکی چون ضربان قلب انرژی الکتریکی تولید کند. این دانشمندان در آزمایش این نانوفناوری توانستند یک نمایشگر «ال. سی. دی» را شارژ و پس از ذخیره مقدار کافی انرژی از آن برای انتقال یک سیگنال رادیویی استفاده کنند. این محققان در این خصوص توضیح دادند: «این گامی مهم برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی است که می‌توانند با استفاده از حرکات بدن انسان و بدون نیاز به باتری یا جریان الکتریسیته شارژ شوند. نانو ژنراتورهای ما می‌توانند روش زندگی فناورانه آینده را تغییر دهند.»

اولین نانو ژنراتور انرژی انسانی در فوریه ۲۰۰۹ روی یک موش آزمایش شد. اکنون در فاصله بیش از دو سال، این فناوری از آزمایشگاه‌ها برای معرفی در یک نمایشگاه خارج شده است. این دانشمندان افزودند: «اگر به بهتر شدن فناوری خود ادامه دهیم، نانو ژنراتورهای ما می‌توانند در دستگاه‌های بسیار زیادی مورد استفاده قرار گیرند.» براساس گزارش دیلی تلگراف، این فناوری با استفاده از نانوانتقال دهنده‌های اکسید روی عمل می‌کند. این نانو انتقال‌دهنده‌ها زمانی که زیر فشار قرار گیرند، می‌توانند انرژی تولید کنند. این بدان معنی است که هر نوع حرکت بدن انسان شامل ضربان قلب و یا ضربان نبض نوک انگشت می‌تواند برای تولید انرژی استفاده شود.

این تیم تحقیقاتی برای در کنار هم قرار دادن میلیون‌ها نانو انتقال‌دهنده، تحقیقاتی را انجام دادند. ۵۰۰ نانو انتقال دهنده در کنار هم کوچک‌تر از یک تار موی انسان است. ۵ نانو انتقال‌دهنده می تواند یک میکرو آمپر انرژی تولید کند که این میزان انرژی برابر با برق تولید شده توسط دو باتری قلمی است.

این محققان اظهار داشتند: «بنابراین با کنار هم قرار دادن نانو رشته‌های بیشتر می‌توان انرژی کافی برای شارژ یک آی- پاد یا یک تلفن همراه را تامین کرد.» همچنین پیش از این گروهی از محققان موسسه علوم پیشرفته فناوری «بکمن» وابسته به دانشگاه ایلینویز گروه جدیدی از حافظه‌های رایانه‌ای به نام «حافظه با تغییر فاز» (PCM) را توسعه دادند که می‌تواند مدت شارژ تلفن‌های همراه را به چندین هفته و حتی چندین ماه افزایش دهد. به گفته این محققان دستگاه‌های موبایل در آینده با استفاده از این حافظه‌های جدید دیجیتالی با ولتاژ پایین می‌توانند به مدت طولانی‌تری شارژ داشته باشند.