بازار دیجیتال- این روزها بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال آنقدر رونق دارد که هر روز مدل‌هایی جدید با قابلیت‌های متنوع در آن عرضه می‌شوند.

درست به همین دلیل هم هست که کار انتخاب برای کاربران و خریداران در این بازار سخت‌تر می‌شود. این انتخاب اما برای علاقه‌مندان به عکاسی که تازه وارد این حرفه شده‌اند، گاهی سخت‌تر از بقیه هم می‌شود.
آنها در جست‌وجوی دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای یا حرفه‌ای مناسب برای کار خودشان هستند.
به این ترتیب وب سایت تکنولوژی I۴U به تازگی فهرستی از پنج دوربین عکاسی دیجیتال DSLR مناسب برای کاربران نیمه حرفه‌ای و متوسط را انتخاب و معرفی کرده است که در زیر آمده‌اند:


مدل D۳۱۰۰ از Nikon: این دوربین که یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین دوربین‌های نیمه حرفه‌ای در بازار است، قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۴ مگاپیکسل را دارد.
بدنه این دوربین نسبتا کوچک بوده و از یک لنز با حداقل و حداکثر فاصله کانونی به ترتیب 18 و 55 میلیمتر بهره می‌برد. این دوربین مجهز به تکنولوژی کاهش لرزش دست بوده و از یک نمایشگر LCD با اندازه 3 اینچ بهره می‌برد.
این محصول امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسل را هم داشته و مبتنی بر حافظه فلش است تا به این ترتیب قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD را در اختیار کاربرانش قرار بدهد. این دوربین با قیمتی در حدود ۵۵۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل EOS Rebel T2i از Canon: این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر 18 مگاپیکسل را داشته و از لنزی با حداقل و حداکثر فاصله کانونی به ترتیب 18 و 55 میلیمتر بهره می‌برد.
این دوربین که در واقع برای کاربران علاقه‌مند به عکاسی و تازه‌کار طراحی و تولید شده است، مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD را به کاربرانش می‌دهد.
نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه 3 اینچ است.

این دوربین امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسل را داشته و با قیمت ۷۶۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.
مدل D7000 از Nikon: این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر 2/16 مگاپیکسل را داشته و مدل نسبتا گرانی در بازار به حساب می‌آید. بدنه این دوربین با قیمتی برابر 1200 دلار به فروش می‌رسد و حسگر آن کمی بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی است.
این دوربین قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۶ فریم در هر ثانیه را داشته و بدنه نسبتا سبکی دارد.
نمایشگر این دوربین هم از نوع LCD با اندازه 3 اینچ است که تصاویر را با وضوح 920000 نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

مدل D۹۰ از Nikon: این دوربین یکی از اولین دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای این شرکت است که قابلیت فیلمبرداری HD را هم به کاربرانش می‌دهد.
این دوربین که با قیمتی کمتر از 1200 دلار به بازار عرضه می‌شود، دارای لنز 105-18 میلیمتری است.
این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۳/۱۲ مگاپیکسل را داشته و مجهز به یک نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچ است.

مدل A55 از Sony: اگر نمی‌خواهید دوربین از دو شرکت Nikon و Canon بخرید، می‌توانید این دوربین از Sony را در نظر داشته باشید. این دوربین با طراحی مدرنش از لنز 55-18 میلیمتری بهره می‌برد. این دوربین که با قیمت 850 دلاری به بازار عرضه می‌شود، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
این دوربین امکان فیلمبرداری با وضوح HD و سرعت ۱۰ فریم در هر ثانیه را داشته و قابلیت عکاسی با وضوح ۲/۱۶ مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد.