چند گانگی قیمت در بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی یک هفته اخیر در حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است. براساس اعلام فعالان بازار، به دلیل کاهش موجودی لپ‌تاپ در بازار، برخی از فعالان بازار قیمت‌ها را در حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومان افزایش داده‌اند.

مسعودی، یکی از فعالان بازار،با بیان این مطلب که رشد قیمت‌ها از جانب برخی از فعالان بازار صورت گرفته است، گفت: تعدادی از فعالان بازار به بهانه کاهش موجودی لپ‌تاپ قیمت‌ها را افزایش داده‌اند. ولی این کار با توجه به شرایط بازار و تقاضای اندک برای لپ‌تاپ امری غیرمنطقی است.به گفته وی، رشد قیمت‌ها به دلایل مختلفی در بازار صورت می‌گیرد که نوسانات ارزی و کاهش موجودی در مقابل افزایش تقاضا از مهم‌ترین دلایل آن هستند.ولی با توجه به شرایط فعلی که تقاضا رشدی نکرده است، این افزایش قیمت غیر منطقی است.به گفته وی، در شرایط فعلی برخی از کسبه برای به فروش رساندن کالاهای خود تحت عنوان جشنواره زمستانه و نوروزی قیمت‌ها را کاهش داده‌اند و اقدام گروهی از فعالان بازار در رابطه با افزایش قیمت‌ها در تضاد با حرکت گروه اصلی فعالان بازار است.

نریمانی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با بیان این مطلب که رشد قیمت‌ها توسط گروهی از فعالان بازار غیرمنطقی است گفت، طی چند ماه اخیر بازار شرایط مساعدی نداشت و به همین دلیل، فعالان بازار با کاهش قیمت‌ها در صدد افزایش حجم تقاضا در بازار بوده‌اند. به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود این اقدام برخی از فعالان بازار برای رشد قیمت‌ها به ضرر اکثریت فعالان بازار تمام شود.

فعالان بازار که اکنون روزهای سختی را سپری می‌کنند همه تلاش خود را برای به فروش رساندن کالاهای خود که اکثرا مدل‌های قدیمی هستند می‌کنند و چشم امید آنها به سال آینده است.