پردازنده چهار هسته‌ای نیم اینچی برای محصولات کوچک و قابل حمل

بازار دیجیتال- شرکت NVIDIA که یکی از تولیدکنندگان بزرگ بازار جهانی انواع پردازنده است، به تازگی و در رویداد کنگره جهانی موبایل جدیدترین محصولش را برای این بازار معرفی و رونمایی کرده است. این محصول جدید در واقع چیپ ۴ هسته‌ای این شرکت بوده و با نام Kal-El SOC به بازار معرفی شده است. نکته جالب توجه این است که این پردازنده جدید همان پردازنده تگرا ۳ است که با نام Kal-El روانه بازار خواهد شد. شرکت NVIDIA اعلام کرده است که نمونه‌هایی از این چیپ جدید، در حال حاضر در دست شرکت‌های تولید کننده محصولات دیجیتال قابل حمل قرار دارد و از شش ماه دیگر و به این ترتیب در ماه آگوست آن را روی گجت‌های جدید خواهیم دید.

این چیپ برای قرار گرفتن روی دستگاه‌های مجهز به نمایشگرهای لمسی با وضوح تصویر ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل طراحی و تولید شده است.

با این حال، اما بد نیست بدانید که وقتی این چیپ‌های جدید روی تبلت‌ها قرار بگیرد، دست کم امکان نمایش تصاویر با وضوح تصویر ۷۶۸×۱۳۶۶ را در اختیار کاربران آن محصول قرار می‌دهد.

شرکت NVIDIA اعلام کرده است که کاربران این پردازنده چهار هسته‌ای از دو برابر قدرت پردازشی محصولاتی مانند تگرا ۲ و سه برابر قدرت گرافیکی آن بهره‌مند خواهند شد. با این اوصاف است که بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار معتقدند این پردازنده با چنین مشخصاتی می‌تواند عمر باتری دستگاه را تا حد قابل توجهی کاهش بدهد. این در حالی است که این شرکت برای این موضوع هم فکرهایی کرده است.

پردازنده تگرا ۲ مصرف برق نسبتا کمی داشت، اما چیپ جدید Kal-El SOC می تواند با یک باتری کاملا شارژ شده و در شرایط مناسب تا ۱۲ ساعت فیلم ویدئویی را با کیفیت HD پخش کند.

با این اوصاف است که تولید کننده بزرگ و معروف کارت‌های گرافیکی سری G-Force؛ به تدریج به یکی از غول‌های بزرگ صنعت تولید پردازنده‌های کوچک برای دستگاه‌های دیجیتال کوچک و قابل حمل هم تبدیل می‌شود.

این چیپ جدید با طول تنها نیم اینچی خودش ۴ هسته پردازنده، GPU و پردازنده صدا را در کنار هم جمع کرده است.