یک سینمای خانگی مخصوص کاربران ایرانی

بازار دیجیتال- ال جی جدیدترین سیستم سینمای خانگی خود را که مختص کاربران ایرانی و بر پایه علایق و نیاز آنها طراحی شده است را به بازار معرفی کرد. بنیامین دارمی، معاون بازاریابی محصولات صوتی و تصویری ال جی، در نشست خبری که روز دوشنبه در سالن آیینه هتل هما برای معرفی این محصول برگزار شده بود، گفت: طی دو سال گذشته گروه تحقیقات ال جی، شامل مهندسین و متخصصان این رشته در بازار ایران، تحقیقات گسترده‌ای از قبیل مصاحبه‌های عمیق ،تلفنی و بازدید از منازل ایرانیان را انجام داده و به نتایج مفیدی دست یافته‌اند و ضمن آشنایی با سلایق و انتظارات مردم ایران تصمیم به طراحی و تولید محصولی طبق علایق و نیازهای مصرف کنندگان ایرانی گرفتند.

به گفته وی، بر پایه این تحقیقات مشخص شد که کاربران مرد ایرانی علاقه به سیستمی دارند که بدون سیم باشد و کاربران زن نیز به سیستمی علاقه‌مند هستند که نورپردازی زیبایی هنگام استفاده داشته باشد و نتیجه این تحقیقات تولید محصولی با نام آریانا است.

این سینمای خانگی جدید که مدل HB ۹۶۶ TRW به بازار معرفی شده است، یک سینمای خانگی کاملا بدون سیم است.

تکنولوژی WI-FI DIRECT در این دستگاه نیز شامل یکسری پروتکل نرم‌افزاری است که به دیگر وسایل مجهز به WI-FI این امکان را می‌دهد که حتی بدون نیاز به دسترسی WIRELESS بتوانند با یکدیگر مرتبط شوند. در نتیجه به راحتی می‌توان بین کامپیوتر، موبایل و تلویزیون اتصال برقرار کرده و با استفاده از سیستم BLU-RAY ال‌جی دیگر نیازی به خط اینترنت نداشت.

همچنین این سینمای خانگی با قابلیت DLNA خود این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد که به راحتی فایل‌های متنوع موجود در کامپیوتر و گوشی موبایل خود را از طریق بی‌سیم رد و بدل کرده و از آنها لذت ببرد.

آریانا همچنین دارای کیفیت صدای منحصر به فرد صدای ۱۰۰۰ وات ۱/۴ کاناله، واقعی و زنده است. ضمن اینکه با استفاده از HDMI بینندگان می‌توانند از تصاویری واقعی با کیفیت FULL HD با وضوح و شفافیت بیشتر لذت ببرند.

آریانا همچنین قابلیت پشتیبانی از فایل‌های متنوع با فرمت‌هایی مانند MKV،DIVX HD ،JPEG ،WMA ، MPEG۲،DTS-CD ،BD-R/RE و AVC HD را نیز داراست.

این دستگاه همچنین قابلیت نورپردازی در بلندگوها را داشته و از هارددیسکی خارجی تا ظرفیت چهار ترابایت پشتیبانی می‌کند.

سیستم صدای خودکار این تلویزیون هم tv ez sound set up است.

تجهیز به دو ورودی USB با قابلیت ضبط صدای مستقیم، دسترسی به گالری صدای ال‌جی، دسترسی به شبکه‌های اینترنتی داخلی و خارجی و... از سایر ویژگی‌های این دستگاه سینمای خانگی جدید است.

قرار بر این است آریانا طی دو ماه آینده وارد بازار داخلی شود. قیمت این دستگاه هم هنوز اعلام نشده است، ولی بر اساس اعلام شرکت ال‌جی، قیمت این دستگاه کمتر از قیمت بهترین سینمای خانگی شرکت رقیب ال‌جی یعنی سامسونگ است که دو میلیون و دویست هزار تومان قیمت دارد.

پس اگر قصد دارید یک سینمای خانگی بدون سیم، با نورپردازی زیبا خریداری کنید باید حدود دو ماه صبر کنید تا آریانای ال‌جی وارد بازار شود.