مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: چنانچه اپراتور سوم درزمان مقرر به تعهدات خود عمل نکند، مجلس اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با «موبنا» با بیان اینکه واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم در دهه فجر امسال وعده داده شده بود، اظهار داشت: این اپراتور باید به نحو مطلوب وظایف خود را در زمان قانونی خود انجام دهد. وی افزود: چنانچه این اپراتور به وظابف خود عمل نکند مجلس پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و در این باره از وزیر ارتباطات و مسوولان مربوطه توضیح می‌خواهد. وی با بیان اینکه تاکنون کمیسیون صنایع و معادن چندین بار مساله اپراتور سوم را مورد بررسی قرار داده، گفت: این کمیسیون قصد دارد در جلسات بعدی دوباره وضعیت فعالیت این اپراتور را مورد ارزیابی قرار دهد.

بررسی پیشنهاد مخابرات درباره سیم‌کارت‌های ۲۸۸ هزار تومانی

در جلسه‌ای که بین سازمان تنظیم مقررات و شرکت مخابرات برگزار شد مخابرات پیشنهاد جدید خود را درباره موضوع تخلف فروش سیم‌کارت‌های ۲۸۸ هزار تومانی به سازمان ارائه کرد. قرار شد پیشنهاد مخابرات در زمینه این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی شود. موضوع خطوط E۱ و مواردی که مخابرات در این زمینه در جلسه مطرح کرده نیز در حال بررسی در سازمان تنظیم مقررات است که این موضوع از نظر حقوقی بررسی خواهد شد.

حسن رضوانی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌و‌گو با «ایسنا» درباره جرائم در نظر گرفته شده برای اپراتورها اظهار کرده بود: کاهش مدت پروانه در صورتی اجرا خواهد شد که اپراتور به تذکرات داده شده اعتنایی نکند و ملزم به برطرف کردن تخلف خود نباشد و ما این جریمه را برای مخابرات به دلیل تخلفاتش پیشنهاد داده‌ایم. وقتی یک اپراتور در طول سال بیش از دو تخلف داشته باشد، تخلف عمده محسوب می‌شود و سازمان می‌تواند تا سه میلیارد تومان جریمه و کاهش مدت پروانه را متناسب با تخلفات ارتکابی داشته باشد.