سونی‌اریکسون اعلام کرده طی همین ماه از گوشی جدید خود با قابلیت پلی‌استیشن رونمایی و طی ماه آینده آن را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. گوشی پلی‌استیشن سونی‌اریکسون از سری Xperia و با نام Xperia Play در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی قرار است در طول کنگره جهانی موبایل که هفته آینده در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود رونمایی شود. این گوشی از نسخه ۲/۳ Gingerbread سیستم‌عامل آندروید گوگل بهره می‌برد و دارای صفحه نمایش چهار اینچی لمسی با وضوح تصویر ۴۸۰×۸۵۴ پیکسل است. پردازنده این گوشی یک گیگاهرتزی Snapdragon است و از دوربین پنج مگاپیکسلی بهره می‌برد. قیمت این گوشی هنوز اعلام نشده است.

تلفن‌های همراه محبوب‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی

نتایج یک بررسی نشان داده، درمیان همه دستگاه‌های الکترونیکی، تلفن‌های همراه عنوان محبوب‌ترین دستگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. براساس تحقیقات موسسه Pew Internet، ۸۵ درصد افراد در آمریکا دارای تلفن همراه هستند این در حالی است که ۹۰ درصد کسانی که خانه‌دارند دست‌کم با یک دستگاه تلفن همراه در خانه کار می‌کنند.

تحقیقات Pew Internet که از میان سه هزار نفر در آمریکا انجام شده، نشان داده، تلفن‌های همراه محبوب‌ترین ابزار میان مردم در سراسر دنیا هستند. براساس این گزارش، محبوبیت رایانه‌ها هم دست کمی از تلفن‌های همراه ندارند؛ به طوری که طرفداران رایانه‌های رومیزی ۵۹ درصد و لپ‌تاپ‌ها ۵۲ درصد برآورد شده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد هنوز هم رایانه‌های رومیزی محبوبیت بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها دارند. به طوری که ۷۰/۳۴ درصد جوانان ۱۸ ساله دارای لپ‌تاپ هستند در حالی که ۵۷ درصد رایانه رومیزی دارند. تقریبا نیمی از مردم یک دستگاه پخش موسیقی همچون آیپاد دارند که این درصد در میان جوانان ۷۴ درصد برآورد شده است. در میان دستگاه‌های الکترونیکی کنسول‌های بازی در جایگاه بعدی قرار دارند، تحقیقات نشان داده ۴۲ درصد همه مردم از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. اما فقط پنج درصد همه افرادی که میانسال هستند یک دستگاه کتابخوان الکترونیکی دارند.

مصادره تلفن‌های همراه در مدارس

معلمان مدارس در انگلیس این اجازه را دارند که بدون رضایت شاگردان تلفن همراه شان را مصادره کنند. تحت قانون آموزش در کشور انگلیس، معلمان مدارس اجازه مصادره تلفن‌های همراه را سر کلاس درس خواهند داشت، اما نمی‌توانند محتوای آن را بررسی کنند. بر اساس یک قانون جدید که از هفته آینده در انگلیس وضع می‌شود، مدیران مدارس اجازه جست‌وجو و حذف محتوا را از گوشی دانش‌آموزان خواهند داشت. این قوانین به منظور جلوگیری از حواس پرتی دانش‌آموزان و نیز سوءاستفاده آنها از این دستگاه‌ها در مدارس وضع می‌شود.

SMSهایی که خود را نابود می‌کنند!

برنامه نرم‌افزاری جدیدی عرضه شده است که می‌تواند SMS‌های ارسال شده را پس از یک دوره مشخص از تلفن همراه فرستنده و گیرنده پیام پاک کرده و به این ترتیب از کپی شدن یا ارسال مجدد آنها جلوگیری کند. این برنامه جانبی را که چهار تاجر لس‌آنجلسی از اول فوریه ۲۰۱۰ عرضه کرده‌اند، تاکنون در حدود نیم میلیون بارگذاری داشته است. این نرم‌افزار که TigerText نام دارد در پی اینکه مشاهده شد افراد مشهور در تلاش برای مخفی نگه داشتن زندگی شخصی هستند، توسعه داده شده است. به طوری که تاکنون از مدیرعاملان بیمارستان‌ها تا نمایشنامه نویسان و بانکداران این نرم‌افزار را بارگذاری کرده‌اند. برای استفاده از TigerText هم فرستنده و هم گیرنده باید این نرم‌افزار را داشته باشند. این برنامه جانبی برای تلفن‌های همراه «آی- فون»، آندروید و بلک‌بری به صورت رایگان در دسترس قرار دارد.