فعلا از خریدهای دولتی در بازار کامپیوتر خبری نیست

بازار دیجیتال- در ماه‌های پایانی سال اگر چه بازار خرید و فروش کامپیوتر در رکود به سر می‌برد، ولی فعالان بازار به خریدهای دولتی که معمولا در ماه‌های پایانی سال صورت می‌گیرد، دل‌خوش می‌کنند. اما بر اساس اعلام فعالان بازار، امسال برخلاف سال‌های قبل، از خریدهای دولتی خبری نیست و کسبه در انتظار هستند تا شاید با بروز این اتفاق به نان و نوایی برسند.

به گفته فعالان بازار، حجم خریدهای دولتی هر سال کمتر از قبل می‌شود. ولی همین آبراهه کوچک دل بسیاری از کسبه را به خود خوش کرده است، ولی امسال خبری از خریدهای دولتی در بازار نیست.

در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با همایونی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر داشتیم که می‌خوانید:

از خرید‌های دولتی که اواخر هر سال در بازار کامپیوتر تغییراتی هر چند جزئی ایجاد می‌کند، چه خبر؟ شنیده می‌شود امسال از خریدهای دولتی خبری نیست.

معمولا هر سال از اوایل بهمن‌ماه خرید‌های دولتی آغاز می‌شود. ولی فعلا اتفاقی در بازار نیفتاده است.

فکر نمی‌کنید با توجه به وضعیت بازار امسال خریدهای دولتی با تاخیر آغاز شود؟

بعید نیست. ولی هر سال حجم خریدهای دولتی کاهش می‌یابد و علاوه براین خرید ارگان‌های دولتی از بازار نیز کم شده است. برخی از ارگان‌ها ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به طور اقساطی از شرکت‌های واردکننده انجام دهند.

وضعیت بازار چگونه است؟

بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و فروشندگان هر از چند گاهی به اجبار قیمت‌ها را کاهش می‌دهند. ولی کاهش قیمت‌ها هم نتیجه‌ای نداشته و بازار راکد و بی‌رونق است.