لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت پرفروش‌تر از مینی‌لپ‌تاپ‌ها

بازار دیجیتال- مینی لپ‌تاپ‌ها که طی یکی دو سال گذشته بازار گرم و پررونقی داشتند و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده بودند دیگر مانند سابق پرفروش نیستند و مصرف‌کنندگان مجددا به سوی لپ‌تاپ‌ها گرایش پیدا کرده‌اند. برخی از فعالان بازار معتقدند ،عرضه نمونه‌های ارزان قیمت این کالا در برندهای مختلف که مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده است باعث شده است از علاقه کاربران نسبت به استفاده این کالا کاسته شود. برخی نیز معتقدند، کاربران دریافته اند که مینی لپ‌تاپ هرگز کالایی جایگزین لپ‌تاپ نبوده و پذیرفته‌اند که این کالا تنها مکمل لپ‌تاپ است. در رابطه با وضعیت بازار این کالا گفت‌و‌گوی کوتاهی با عبدی، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ داشتیم که می‌خوایند:

شنیده می‌شود بازار مینی لپ‌تاپ برخلاف سابق، روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کند. نظر شما در این رابطه چیست؟

بله. طی شش ماه اخیر، بازار این کالا تا حدود زیادی با کاهش تقاضا مواجه شده است و توجه مصرف‌کنندگان به سمت لپ‌تاپ، به ویژه نمونه‌های ارزان قیمت جلب شده است.

علت چیست؟

برخی معتقدند این کالا امتحان خود را آن طور که باید در بازار پس نداده است، ولی من معتقدم از ابتدا اطلاع‌رسانی درستی در زمینه استفاده و کاربرد این وسیله نشده است، چرا که فروشندگان در برهه‌ای از زمان تنها به فکر به فروش رساندن اجناس خود بودند و این کالا را به اشتباه برای هر کاربری توصیه می‌کردند. ولی کاربر پس از مدتی متوجه شده که این کالا برایش مناسب نبوده است و می‌توان گفت این اقدام فروشنده نوعی ضد تبلیغ برای مینی لپ‌تاپ‌ها بوده است.

از طرفی طی مدت اخیر قیمت لپ‌تاپ روندی نزولی داشته و شاهد عرضه نمونه‌هایی با قیمتی حدود ۵۰۰ هزار تومان در بازار بودیم. به همین دلیل خریداران به سمت لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت گرایش پیدا کردند.

منظور شما این است که در حال حاضر لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت در بازار پرفروش شده اند؟

در شرایط فعلی که بازار در رکود به سر می‌برد. ولی همین میزان کم تقاضا هم مربوط به لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت است.