مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه استقبال از خدمات ارزش افزوده روز به روز بیشتر می‌شود، اعلام کرد: تاچندی دیگر استقبال از این خدمات همانند سرویس مکالمه خواهد شد. داوود زارعیان در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به این که استقبال از بازار خدمات ارزش افزوده رابطه مستقیم با سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه دارد، اعلام کرد: اگر تعداد و کارآیی این سرویس‌ها بیشتر شود، میزان استقبال کاربران از خدمات ارزش افزوده افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: اپراتورهای تلفن همراه پیش‌بینی می‌کنند تا چندی دیگر استقبال از این خدمات همانند سرویس مکالمه باشد.

زارعیان با بیان اینکه مخابرات به دنبال این است که سرویس‌های بیشتر و جدیدتری راه‌اندازی کند، افزود: در روزهای نخست که سرویس پیام کوتاه ارائه شد، این سرویس کاملا ناشناخته بود، ولی هم‌اکنون از سوی مشترکان، میلیاردها پیام در طول یک سال ارسال می‌شود. وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سرویس MMS، GPRS، پرداخت از طریق تلفن همراه و سایر سرویس مشابه‌ها به مرور زمان با استقبال بیشتری مواجه شود، تصریح کرد:هر اپراتوری که بیشتر کار کند و خدمات ارزش افزوده بیشتری ارائه کند در این حوزه موفق‌تر خواهد بود.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با اشاره به سرویس جیرینگ همراه اول به عنوان یکی از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه گفت: این سرویس می‌تواند بازار خوبی برای آینده داشته باشد، ولی امکان پیش بینی دقیق این بازار در آینده وجود ندارد.

به گفته وی، جیرینگ سرویسی است که احتیاج به بسترسازی‌ها مربوط به خود دارد، ولی به طور قطع در آینده مورد استقبال قرار می‌گیرد و این سرویس در مناطقی که بانک وجود ندارد می‌تواند کارآیی بیشتر داشته باشد.

نسل‌های جدید موبایل در کنار خدماتی اصلی همچون پیام کوتاه و پیام صوتی امکان استفاده از طیفی گسترده تر از خدمات ارزش افزوده (VAS) را برای مشترکان تلفن همراه فراهم می‌کند به این معنی که انتقال دیتا، تلویزیون موبایل، بانکداری موبایل، خدمات مبتنی بر مکان و انواع امکانات تصویری به این شکل امکان‌پذیر می‌شود.

آنتن‌دهی اعتباری‌های همراه اول در افغانستان و جمهوری آذربایجان

کشورهای افغانستان و جمهوری آذربایجان به شبکه رومینگ اعتباری همراه اول پیوستند و از این پس سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در این کشورها آنتن می‌دهد. با انعقاد قرارداد میان همراه اول و اپراتورهای TDCA افغانستان و BaKcell جمهوری آذربایجان از این پس سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در این کشورها نیز آنتن می‌دهد و مشترکان این اپراتورها می‌توانند از مزایای یک ارتباط بین‌المللی استفاده کنند. پس از کشورهای عربستان، عراق، سوریه، پاکستان و امارات متحده عربی، کشورهای افغانستان و جمهوری آذربایجان به ترتیب ششمین و هفتمین اپراتور خارجی هستند که همراه اول برای برقراری سرویس رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری با آنها قرارداد همکاری منعقد می‌کند. به زودی نیز این سرویس در دیگر کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه فعال می‌شود. همراه اول به مشترکان خود توصیه کرده با توجه به اینکه شارژینگ سیم‌کارت‌های اعتباری به ‌صورت آنلاین انجام می‌شود، ‌مشترکان برای مدیریت بهتر هزینه‌های رومینگ بین‌الملل در سفرهای خارجی از این سیم‌کارت‌ها استفاده کنند. اپراتور همراه اول هم‌اکنون با ۲۶۴ اپراتور در ۱۱۰ کشور قرارداد رومینگ بین‌الملل دارد که همگی به ‌طور مستقیم و بدون واسطه منعقد شده‌اند.