دو دوربین کامپکت جدید برای علاقه‌مندان به عکاسی

بازار دیجیتال- شرکت Canon که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بازار جهانی دوربین‌های عکاسی دیجیتال است، به تازگی دو دوربین عکاسی جدید را به بازار معرفی و رونمایی کرده است. این دوربین‌های جدید همه از سری دوربین‌های A این شرکت و از نوع کامپکت هستند. این دوربین‌ها که در نمایشگاه بزرگ CES ۲۰۱۱ معرفی شده‌اند، با مدل‌های A۳۳۰۰ IS و A۳۲۰۰ IS از سری PowerShot این شرکت هستند. مدل A۳۳۰۰ IS به عنوان جایگزین مدل قدیمی A۳۱۰۰ IS و مدل A۳۲۰۰ IS به عنوان جایگزین A۳۰۰۰ IS معرفی شده‌اند.

این دوربین‌های جدید با بدنه‌های رنگارنگ و قابلیت‌های متنوع انتظار می‌رود مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرند. این دوربین‌ها امکان فیلمبرداری ۷۲۰ پیکسلی را داشته و کاربری ساده‌ای دارند تا به این ترتیب انتخاب مناسبی برای کاربران مبتدی و تازه‌کار باشند. طراحی بدنه این دوربین‌ها هم مدرن، باریک و سبک است. مدل A۳۳۰۰ IS در رنگ‌های قرمز، آبی، صورتی و نقره‌ای و مدل A۳۲۰۰ IS در رنگ‌های صورتی، نارنجی، نقره‌ای و آبی روشن طراحی و تولید شده‌اند.

مدل A۳۳۰۰ IS قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل را داشته و مدل A۳۲۰۰ IS امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسل را دارند. عکس‌های گرفته شده با این دوربین امکان چاپ روی کاغذهایی با اندازه A۲ را دارند و به این دلیل می‌توانند مورد توجه هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی هم قرار بگیرند. هر دو این دوربین‌ها مجهز به پردازنده‌های DIGIC۴ هستند و به این دلیل سرعت عکس گرفتن و پردازش تصویر مناسبی را در اختیار کاربران خودشان قرار می‌دهند.

این دوربین‌های جدید دارای لنز ۲۸ میلیمتری واید بوده و قابلیت زوم اپتیکال تا ۵ برابر را به کاربران خودشان می‌دهند. این دوربین‌ها دارای لرزشگیر دیجیتال تصویر بوده و از امکان عکاسی در شرایط نور کم هم بهره می‌برند. این محصولات جدید همچنین از تکنولوژی تشخیص چهره بهره می‌برد و قابلیت عکاسی با سرعت بالا را هم به کاربران می‌دهند.

هر دو این دوربین‌ها امکان عکاسی هوشمند را دارند و از نمایشگرهای بزرگ بهره می‌برند. مدل A۳۳۰۰ IS دارای نمایشگر LCD بزرگ ۳ اینچی است و مدل A۳۲۰۰ IS هم از یک LCD با اندازه ۷/۲ اینچی بهره می‌برد. این نمایشگرها تصاویر را با وضوح مناسب ۴۶۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانشان به نمایش می‌گذارند.

با این همه اما شرکت Canon هنوز اطلاعاتی را درباره زمان و قیمت دقیق عرضه این دوربین‌های جدید اعلام و منتشر نکرده است.